Avatar billede edron Nybegynder
19. juli 2010 - 17:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

En Mosquito (støjsender), hvorhenne?

Hvor i DK kan man købe en såkaldt Mosquito (det er en støjsender til at holde larmende børn på afstand) som sagt hvor forhandles de i DK?
Avatar billede thov Forsker
19. juli 2010 - 19:08 #1
Du har vist misforstået noget :-)
Ultralyd støjsendere holder myg på afstand, og generer desuden hunde.

Larmende børn dæmpes (måske), ved at tale med forældrene...
Avatar billede edron Nybegynder
19. juli 2010 - 19:24 #2
Nej det har jeg bestemt ikke @thov. Der er lavet tests allerede i 2001 hvor man fandt ud af at hunde ikke tager skade. Det er desuden en impuls lyd, som udsendes i perioder af max. 20 min. varighed i spekteret 14-16 kHz. De fleste børn er nok på afstand i løbet af ca. 30 sekunder. Og ærlig talt så er man da også samtidig fri for myggene. Men den kan i hvert fald købes i andre lande (net butikker). Men det kunne jo være at en anden Ekspert bruger har købt sin i DK og måske har lyst til at oplyse mig om hvorhenne?
Avatar billede store-morten Ekspert
19. juli 2010 - 19:30 #3
Jo, den er god nok.

ADI-Alarmsystem A/S fra Ishøj i september 2006 at markedsføre Mosquito, men der var ingen interesse blandt kunderne.

http://jp.dk/indland/article1322856.ece
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juli 2010 - 00:27 #4
Har du "børnefobi" siden du ikke bare kan bede dem finde et andet sted at være, siden de generer dig?

Du kan prøve tonerne her: http://journal.plasticmind.com/ears/mosquito-tone-or-how-to-tell-youre-a-youngun + http://www.audiocheck.net/audiotests_mosquito.php

Jeg er 40 år, og samtlige toner er generende, så mon ikke du skulle overveje om det er sagen alligevel :)
Avatar billede edron Nybegynder
20. juli 2010 - 01:16 #5
Jeg kender til alt det tekniske @john_stigers . Tonerne kan man afprøve 100 vis af steder på nettet. Det er ingeniører, der har udviklet produktet. Hvis man er over 25, så bør man i hvert fald ikke kunne høre 16 kHz. Den er ikke spor farlig, men blot generende for målgruppen, som er dens formål. Der er lavet mange tests. :-)
Avatar billede edron Nybegynder
20. juli 2010 - 10:47 #6
Søger et bud på hvor i DK den kan købes? Ellers lukkes tråden efter 48 timer.