Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
21. juli 2010 - 20:25 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Sammensætning af BILLIG hjemmebiograf!

Hey der!

Jeg har brug for lidt hjælp med at sætte min sæt sammen. Jeg har desværre ikke så mange penge til rådighed. Det jeg er noget frem til efter at have researchet en del er følgende:

Blu-ray afspilleren fra Samsung (den er billig og så er mit TV også Samsung)

http://www.pixmania.com/dk/dk/3295918/art/samsung/blu-ray-divx-afspiller-bd.html

Og lyden:

http://www.pixmania.com/dk/dk/355706/art/logitech/hojttalersystem-5-1-x-530.html

Grunden til jeg har valgt Logitech's system er, at det næsten ikke koster nogen penge, og så spiller det nogenlunde musik(har aldrig hørt film på det(en ven har 2.1 udgaven)). Så et af mine spørgsmål til jeg eksperter er; Kan det overhovedet betale sig at købe blu-ray og lyd hver fra sig, og er lyden overhovedet god nok??

Jeg har kigget på nogle priser på nogle hjemmesider, der har haft nogle tilbud på enkelte højtalere, hvis pris er 250kr/stk(det har bare været almindelige reolhøjtalere)

Håber I kan hjælpe mig:)

Ps hvis i skulle vide noget, eller finde noget, så skal I lige vide, at jeg ikke er interesseret i 2.1 (altså enten 5.0, 5.1, 7,0 eller 7.1)
Avatar billede Blandy Praktikant
22. juli 2010 - 08:42 #1
hvad er dit budget på?

Du vil ikke have 5.0 eller 7.0. For så er der ingen sub tilstede i systemet. og så får du ren diskant. mega fesent.
Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
22. juli 2010 - 12:40 #2
Jeg vil mene, at jeg kan presse pengene på lyden op på omkring 1500 kr pt. Ved godt, at det ikke er meget, og det er også derfor at jeg har valgt  Logitech's, fordi det er så billigt er lyden ok. Men jeg spekulerer stadig over om lyden er god nok, og om det kan sluttes til en bd-player.

Okay, så jeg skal ikke have 5.0, 7.0 e.l..
Avatar billede lzs Nybegynder
22. juli 2010 - 12:47 #3
Hvis jeg var dig ville jeg lige spare lidt ekstra op og så købe et sæt logitech z5500 i stedet.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=101822
De er ok til film og musik, især til prisen.
Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
22. juli 2010 - 13:49 #4
Hmm, har jeg faktisk tænkt på. Det er bare det, at jeg er ikke så gammel, så selv om jeg har pengene, må jeg højstsandsynligt ikke bruge så mange penge på lyd...

Hvis det skulle vise sig at jeg kunne bruge de penge, ville det så næsten ikke være billigere at købe en eller anden pakke så som:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hjemmebiograf/HTS3520/philips-hjemmebiograf
Hvor man køber en blu-ray afspiller og erstatter den med dvd'en?
Avatar billede lzs Nybegynder
22. juli 2010 - 19:08 #5
Jo det vil da helt sikkert være billigere, men du får ikke bedre lyd af den grund :)
Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
22. juli 2010 - 20:24 #6
Bedre lyd end hvad? Logitech's? Eller fordi man ikke bare kan købe sættet er derefter skifte dvd'en ud med bd'en?
Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
22. juli 2010 - 21:17 #7
Lige en opdatering: Vil nok kunne bruge "måske" et par hundrede

En af dagene vil jeg nok tage ned i FONA eller ekspert og forhøre mig...(dog ikke købe der pga. prisen)
Avatar billede lzs Nybegynder
22. juli 2010 - 22:30 #8
Ja end det logitech z5500.
Du vil med stor sandsynlighed kunne sætte en bd afspiller til et, hvilken som helst sæt, men der er nogle sæt, hvor det ikke er lige til.
Avatar billede Peter_Pixmania Nybegynder
23. juli 2010 - 17:28 #9
Hej Imf-5000

Jeg stødte lige på dit indlæg og tænkte jeg ville give mit besyv med.
Da jeg ikke er ekspert når det kommer til sammensætning af en hjemmebiograf spurgte jeg et par af vores produktchefer til råds omkring de produkter du har linket til i første omgang.

I stedet for den Blu ray afspiller du har valgt i første omgang bør du overveje den her:
http://www.pricerunner.dk/pl/4-2565333/DVD-og-Blu-Ray-afspillere/Philips-BDP2500-Sammenlign-Priser
Det vil være et bedre køb fordi den er billigere, nyere, har basalt set de samme funktioner men har fået en smule bedre anmeldelser (7,2 vs. 7,6) på det sammenligningssted jeg har set.
Prisen du kan se på pricerunner skulle gerne falde en smule engang i morgen, (jeg ved ikke med hvor meget), men jeg fik overtalt produktchefen til at sænke produktet lidt da vi var 1kr. dyrere end det billigste tilbud :-)

Mht. højttalerne så var det lidt af en udfordring med budgettet taget i betragtning, men jeg fik anbefalet disse højttalere:

Hercules Xps 70 slim (5,1)
http://shopping.kelkoo.dk/ctl/do/search?siteSearchQuery=hercules+xps+70&fromform=true

Højttalerne koster lidt mere, men samlet skulle det ikke løber op i mere end de godt 1500kr. du nævner som loft. Måske nogle af de andre der har kommenteret herinde kunne give deres mening om dem?

Jeg har valgt at linke til prissammenligningsmaskiner og ikke direkte til Pixmania for begge to selvom vi mht. højttalerne lader til at være de eneste der sælger lige det produkt, men på den måde har du bedre chance for at danne et overblik.

Jeg håber mit indlæg var nyttigt :-)

Mvh
Peter
Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
23. juli 2010 - 18:01 #10
Tak #9

Kigger lige på dine links:)
Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
23. juli 2010 - 19:18 #11
Jeg har lige kigget på dine forslag. De ser faktisk ret gode ud:)

Jeg har selvfølgelig et par spørgsmål til dem:

På:

http://www.wupti.com/Produkter/163747_(Wupti).html?utm_source=pricerunner&utm_medium=partnersite Denne model er billigere OG nyere (777 kr fri levering) end den, som du foreslår. Og som jeg kan læse kan de faktisk det samme...

Lyden som du har fået anbefaldet, der, Er den overhovedet bedre end Logitech's??

Har også lige besluttet mig til, at jeg er lige glad med hvilket mærke det er, bare det ikke er skod, da jeg har læst, at HDMI-CEC virker på alle de enheder, uafhængigt af mærke.

OPS Glemte at skrive, at det var et par hundrede mere end 2000kr, alt så omkring de 2400kr som jeg vil kunne bruge ialt...

Men for at vende tilbage til det med "EN KOMPLET HJEMMEBIO" kan jeg så ikke bare købe fx dette sæt:http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=598071
og derefter bytte dvd'en ud med bd'en???
Avatar billede Peter_Pixmania Nybegynder
26. juli 2010 - 10:11 #12
Ok det ændrer jo lidt på tingene med det budget, men hvad er det vigtigste for dig at få den billigste, (og til prisen bedste sammensætning), eller bruge hele budgettet på det bedste?

Jeg skal spørge produktcheferne om deres råd igen, alt efter hvor meget tid de lige har til rådighed dag, håber jeg på at have et svar til dig senere i dag.

mht til højttalerne har jeg ikke kunne få et klart svar på om de rent faktisk yder en bedre lyd, det jeg fik at vide i første omgang var at det mest var designet der adskillede de to typer højttalere.

Mvh
Peter

P.s.
Jeg gjorde det måske ikke tilstrækkeligt klart i mit første indlæg, men jeg arbejder til daglig hos Pixmania :-)
Avatar billede Peter_Pixmania Nybegynder
26. juli 2010 - 14:44 #13
Ok, her kommer svaret på dine spørgsmål.

Lad os starte med Blu-ray afspilleren, du bør ikke vælge bdp3000 af disse årsager:
BDP3000 bør sammenlignes med bdp3100, (hvor BDP3000 er den tidligere model).
BDP2500 er nyere (okt. 2009) end BDP3000, (marts 2009)
Hvor BDP2500 kan læse BD-R så kan BDP3000 ikke læse brændte discs.
Derudover er BDP2500 mindre og vil passe bedre ind sammen med Home theater sættet.

Mht. dit vil af home theater hts3520 så har du fat i det rigtige valg og produktchefen jeg snakkede med sagde at det var det bedste valg sammen med en bedre lyd, (600W). Du kan uden problemer skifte dvd-afspilleren ud med Blu-ray afspilleren.

Så vidt jeg kan se er Pixmania billigere på dette system også, men du kan jo selv lige tage et kig: http://www.pixmania.com/dk/dk/5003013/art/philips/hjemmebiografanlag-dvd-di.html generelt er transporten lidt dyrere men jeg tror at det er det billigste hvis du samler købet ét sted.

Vh
Peter
Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
03. august 2010 - 10:38 #14
Undskyld for at svare så sent. Jeg var på ferie. I mellemtiden har jeg fået købt en ps3 med logitech z-5500. Og den eneste grund til at jeg gjorde det var at jeg fik Glostrup-elgigantens åbningstilbudsavis hvor jeg fik begge dele til 2900,-kr

men tak for hjælpen, og sig til dine salgschefer, at deres/din hjælp ikke har været forgæves, fordi det så småt er ved at gå op for mig, at I er billigst (men jeres leveringspris, den er ved at tage livet af mig*smiler*)

P.s. Læg lige et svar så du kan få dine points, hvis det betyder noget for dig :)
Avatar billede Peter_Pixmania Nybegynder
09. august 2010 - 09:49 #15
Hej Imf, tak for feedbacken, så vil jeg da benytte mig af svaret og få et par point selvom jeg ikke er sikker på hvad man kan bruge dem til :-) Jeg er også lige selv kommet tilbage fra ferie så det er derfor jeg først svarer nu!

vh
Peter
Avatar billede madslund123 Nybegynder
22. oktober 2010 - 19:58 #16
Hey ved ikke om du har købt dit udstyr endnu, men jeg vil anbefale dig at kigge på amerikanske webshops. Kender nogen der har købt det langt billigere i USA, som jo er hjemmebiografens hjemland :-)

Du kan desuden få varen shippet sikkert hjem med denne hjemmeside: www.shopusa.com. Det er en dansk hjemmeside som giver dig en addresse i Virginia helt lovligt og gratis og ordner dernæst alt fragt, moms og told for dig!

Har selv brugt ShopUSA, servicen fungerer superb!

Bare en tanke.

Good weekend til jer alle...
Avatar billede anneskovbo Nybegynder
15. november 2010 - 19:14 #17
Jeg synes også at ShopUSA.com er super nice. Jeg købte mit Samsung 42" HD fladscreen via dem og sparede 40% i forhold til at købe det i Danmark.

Leveringen tog ca. 9 dage så ikke galt!

-Anne