Avatar billede atheist Nybegynder
23. juli 2010 - 17:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ændring af link vha. regexp

Jeg er ved at lave en side med semi-cms, og skal i den forbindelse ha lavet, så folk kan indsætte links. Jeg tænkte jeg ville bruge systemet fra reddit.com, så man indtaster:

[Tekst](url) og så får et link: <a href="url">tekst</a>

Jeg er klar over, at jeg skal bruge preg_replace, men jeg har absolut ikke styr på regex...

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede coderdk Praktikant
26. juli 2010 - 22:11 #1
$nytext = preg_replace( "/\[(.*?)\]\((.*?)\)/si", '<a href="$2">$1</a>', $text );
Avatar billede atheist Nybegynder
27. juli 2010 - 01:56 #2
takker, det virker (næsten) som det skal. Der skal bare byttes om på parametrene $1 og $2. Men du slipper ikke for at få point - smider du et svar?
Avatar billede atheist Nybegynder
27. juli 2010 - 03:06 #3
Se bort fra rettelsen i mit forrige indlæg, jeg ved ikke hvad jeg selv har skrevet.. Dit svar er accepteret.