Avatar billede DizzyBreeze Nybegynder
26. juli 2010 - 12:21 Der er 4 kommentarer

Age Of Empire LaN, problem!

Mit problemet består i at mig og min kammerat vil spille Age of Empire II over LaN. Vi bruger begge windows 7 og spillet kører fint på begge PC'er, men når vi bruger at oprette et nyt spil over LaN eller TCP/IP, så kan vi ikke finde hinanden på listen ( selve spillet). Vi har prøvet Gamespy, hamachi og andre virtual networking programmer.
Jeg mener det har noget at gøre med at den interne IP variere fra den eksterne IP pga. DHCP. (som får Ip adresserne til at skifte).
Og at jeg derfor skal forwarde min router, dog kan jeg ikke finde ud af det og har derfor behov for hjælp.
(Hvis der er nogen der mener jeg tager fejl og at det er ikke det jeg skal gøre, så kom gerne frem med en anden måde at løse problemet på.)
Avatar billede Blandy Praktikant
26. juli 2010 - 12:39 #1
Når i er på et internt net, så bude ip'en ikke gøre det vilde, da routeren giver jer en ip i sanmme range.

har nogen af jer noget ekstern firewall eller antivirusprogram på jeres maskine? De giver næsten altid problemer når man skal lege LAN, eller dele data/oplysninger.

Prøv at deaktiver antivirusprogrammet hvis en af jer har det.
Avatar billede DizzyBreeze Nybegynder
26. juli 2010 - 13:01 #2
Har skam prøvet at deaktivere firewall. Både dem fra vores professionelle udbydere og windows firewallen.
Avatar billede DizzyBreeze Nybegynder
27. juli 2010 - 00:19 #3
Nu lykkedes det mig tilmed at forwarde min router og jeg fandt alle portene, som jeg skulle forwarde på microsofts hjemmeside, men stadigvæk lykkedes det os ikke at kunne se hinanden på LAN-listen og vi kunne ikke finde hinanden over TCP/IP.
Avatar billede Locodk Nybegynder
28. august 2010 - 16:06 #4
Når i spiller AOE II som er et gammelt spil skal i sørge for begge har IPX protokol hvis i vil benytte alm. lan. jeg ved slet ik om man kan det på windows 7.

TCP/IP burde virke, men med windows 7 kan der være nogle problemer, prøv evt at køre spillene i windows xp kompatabilitets tilstand.