Avatar billede the_zyx Nybegynder
26. juli 2010 - 16:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med include

Hej,

Har installeret php 5.2.13 og det kører egentligt udemærket.
Når jeg inkluderer en fil er der ingen problemer, men når jeg så fx kalder en klasse, fra en inkluderet fil fx

$class = new class;

så siger den at en sådan funktion ikke findes.

Hvad sker der lige for php?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juli 2010 - 16:33 #1
Det er nok ikke PHP, der er problemet. Hvad laver du helt præcist.
Du har check på http://php.net/new ?
Avatar billede danco Nybegynder
26. juli 2010 - 22:57 #2
Så vidt jeg ved skal du bruge require funktionen når du kalder en klasse for at lave et objekt.

Er det mon der problemet ligger?
Avatar billede the_zyx Nybegynder
08. juni 2011 - 10:49 #3
svar
Avatar billede danco Nybegynder
08. juni 2011 - 10:57 #4
Hvor var problemet så ?
Avatar billede the_zyx Nybegynder
08. juni 2011 - 11:04 #5
Jeg har prøvet at tænkte tilbage, men kan ærlig talt ikke huske hvilken sammenhæng det blev brugt i. Er enig i, at det er bedst der kommer et brugbart svar.