Avatar billede Acker Novice
26. juli 2010 - 23:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Server job - åbn fil

Hejsa Hejsa Eksperter og damn det er et stykke tid siden jeg har været her inde :)

Jeg vil gerne høre om der er nogle her inde der kan vise mig i den rigtige retning i følgene problemstilling:

Jeg er ved at lave en hjemmeside hvor folk kan uploade et billede og det er sådan set ingen problemer i.

Mit spørgsmål er så.:

Den fil folk upload ønsker jeg åbnet af en .exe fil, som ligger på web-serveren.

Dette skal vel gøres på serveren af et "server job" ikke? hvilket programeringsprog ville man typisk lave sådan et script i? findes dette script allerede eller er jeg helt på forkerte spor?

Jeg håber at blive klogere :) På forhånd tak!

Daniel
Avatar billede Acker Novice
27. juli 2010 - 00:41 #1
har lavet det med en .bat fil. Så må jeg kunne ref til den .bat fil via php.

Ellers andre måde det kan gøre på??
Avatar billede riversen Nybegynder
27. juli 2010 - 08:34 #2
ja, men hvorfor pakke det ind i en bat fil? Om du afvikler .bat eller .exe direkte fra php er jo underordnet.

http://dk2.php.net/manual/en/function.exec.php <-- nederst er der andre funktioner, du måske hellere vil bruge.
Avatar billede Acker Novice
27. juli 2010 - 13:36 #3
ja enig der er jo ikke nogen grund til at gøre det mere omstændigt end det allerede er. Viste bare ikke man kunne gøre det direkte via php'en.

Tak for linket - kigger det lige igennem det ser ud til det er måden at gøre det på.
Avatar billede Acker Novice
27. juli 2010 - 13:37 #4
hvis du vil have nogle points så opret lige svar :)
Avatar billede riversen Nybegynder
27. juli 2010 - 14:08 #5
behold dem bare.
Avatar billede Acker Novice
27. juli 2010 - 16:52 #6
oki tak anyway :)
Avatar billede Acker Novice
18. september 2010 - 17:02 #7
eget svar accepteret