Avatar billede bbbworld Nybegynder
28. juli 2010 - 10:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Database til magasin/lagerstyring

Hej alle!

Jeg har Googlet livet løs efter en skabalon til lagerstyring, men har ikke kunne finde et.
Så derfor vil jeg høre efter, de har en lagerstyringsdatabase til at ligge et sted.

Jeg er igang med at forbedre et internt magasin/lagersystem, der I øjeblikket eksisterer i Excel.

Jeg leder efter noget der indeholder:

Navn; Placering; Beskrivelse; Udstilling/Tema; Ansvarlig; Palle/kasse/æske; Udlånt til; Udlånt dato; Ansvarlig medarbejder;

Selvfølgelig er det utopi at det allerede eksisterer:)

Med venlig hilsen
Bjarne
Avatar billede jensen363 Forsker
28. juli 2010 - 10:17 #1
Mener at der er een som standard i Access som eksisterende eksempel template ... har du prøver den ?
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2010 - 10:24 #2
Det ser ikke ud til at du søger et lagerstyringssystem i den forstand, skal du ikke bare importere dit excelark i en ny tabel, autoguide dig til en fortløbende formular eller dataark og så komme igen hvis du har brug for hjælp til at lave nogle filtreringsfelter!~)
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2010 - 10:25 #3
hej.. jensen363>beholdt i access?~)
Avatar billede jensen363 Forsker
28. juli 2010 - 10:36 #4
spg > vi har ikke fundet et bedre alternativ endnu :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2010 - 10:45 #5
jensen>...der er områder, hvor det er svært at slå den brugervenlighed og udviklingshastighed, der er i access!~)
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2010 - 10:46 #6
forresten... Bjarne>hvordan går det her?~)
Avatar billede bbbworld Nybegynder
28. juli 2010 - 10:58 #7
I har sådan set alle sammen ret:)

Jeg kan sagtens konventere mit excel dokument til access, så langt er jeg kommet.

Næste skridt er så bruge disse informationer.

Jeg har behov for at lave en simpel brugerflade, hvor man kan søge og ændre oplysninger mv. i tabellerne. - Det er her jeg støder ind i problemer.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2010 - 11:03 #8
Opret en fortløbende formular ved hjælp af autoguiden..
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2010 - 11:29 #9
Så tager du et kopi af felterne og smider dem i formularhovedet. Kald dem f.eks. sogNavn, sogPlacering... osv.. Så går du i egenskaber for formularen og trykker på knappen med de 3 prikker ved postkilde. Her opretter du en forespørgsel på din tabel. Vælg alle felter og under kriterie ved hvert felt skriver du f.eks. ved felter Navn:

LIKE "*" & forms!NavnPåFormular!sogNavn & "*"

..osv. for alle felter..

Så mangler du bare at ligge lidt kode på på dine felter i formularhovedet. Gå i egenskaber for felt, find EfterOpdateringshændelsen og tryk på knappen med de 3 prikker. Vælg kodegenerator og skriv:

me.requery

mellem de 2 linier, som fremkom automatisk, så skulle du være kørende!~)
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2010 - 12:25 #10
Du skal forresten slette kontrolelementkilden på dine søgefelter!~)
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2010 - 12:54 #11
En god ide ville nok også være at tilføje et statusfelt i din tabel og i din formular. Så du kan søge på f.eks. Status: Udlånt..