Avatar billede jcpedersen Nybegynder
29. juli 2010 - 19:23 Der er 1 løsning

Firefox kan ikke lide google mails certifikat

Jeg har i flere år brugt FF, og været godt tilfreds.
(jeg tror nok at det var) efter jeg installerede 4.0 beta versionen, at FF ikke længere har tiltro til certifikatet fra https://mail.google.com. Jeg får beskeden:

www.google.com bruger et ugyldigt sikkerhedscertifikat.

Der stoles ikke på certifikatet, fordi der ikke stoles på udstederens certifikat.

(Fejlkode: sec_error_untrusted_issuer)

Det gælder også google calendar og i øvrigt alle googles https adresser. Det er også det samme, selv om jeg skifter tilbage til FF v3.6.6

Jeg kan ikke se nogen spm/svar om dette emne på Mozillas hjemmeside, så det må jo være et problem specielt for min situation. Jeg kan selvfølgelig blot vælge at ignorere, men så er meningen med certifikater jo ligesom omsonst.

Chrome (som jeg bruger mere og mere) og IE (adr.!) udviser ikke samme problem.
Er der nogen, der kan hjælpe her ?
Avatar billede jcpedersen Nybegynder
02. september 2010 - 14:02 #1
Har ingen svar fået, øv :(
"Svarer" selv og lukker!