Avatar billede bagerens Nybegynder
29. juli 2010 - 20:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kun ledige klokkeslet - Fortsat

Jeg postede for et par dage siden et problem omkring et booking-system, og dengang endte det med en ok løsning.. Problemet er bare at der i mellemtiden er kommet lidt krav til det, og nu er det så at jeg går helt i baglås ;)

Så håber virkelig på hjælp, og der kommer lige lidt info er:

Systemet skal laves sådan at man f.eks. som frisør kan indtaste hvor lang tid en klipning tager, f.eks. 30min. Så kan man sige om der skal være tillægsydelser til der forlænger tiden. Det kunne være en farvning af hår, og så skriver frisøren tillægsydelsen tager 45min. Tillægsydelser kan der laves 3 af. det kunne også være f.eks. vask af hår, det tager måske 20min.

Så kan frisøren skrive hvornår hun har åbent. F.eks. 8 til 16. Og hun kan skrive hvor mange frisører der er i salonen. F.eks. 5 frisører.

Så får kunden vist en form, hvor han kan vælge tillægsydelserne, og får derefter vist hvad for nogle ledige tider der er.

Selve den del med at f.eks. frisøren skriver åbningstider, tillægsydelser er lavet og bliver gemt som et timestamp.

Men hvordan laver jeg den sidste del, med at kunden får vist de ledige tider?

Den skal jo kigge efter tider til en af de f.eks. 5 frisører. og på en eller andet måde se at den sammenlagte tid er f.eks. 45min, og så finde ud af hvor der er tider der er ledige 45min frem i tiden

Håber virkelig på hjælp!
Avatar billede wanze Nybegynder
29. juli 2010 - 20:36 #1
Det er jo umuligt at komme med et bud, når vi intet kender til din database.
Avatar billede bagerens Nybegynder
29. juli 2010 - 20:53 #2
+-----------------+---------+---------+---------+
| hovedydelse_min | 1ekstra | 2ekstra | 3ekstra |
+-----------------+---------+---------+---------+
|                |        |        |        |
+-----------------+---------+---------+---------+

Den gemmer hvor lang tid hovedydelsen tager, f.eks. en klipning 45min. de andre er de tilvalg som kunden kan vælge. det ligger som timestamp

+-----------------+------------+-------------+-------------+
| id | mandag_fra | mandag_til | tirsdag_fra | tirsdag_til |
+-----------------+------------+-------------+-------------+
|  1 | 1280210400 | 1280239200 | 1280210400  | 1280239200  |
+-----------------+------------+-------------+-------------+

Den forsætter selvfølgelig med onsdag_fra, onsdag_til osv osv. den indeholder timestamp for åbningstider her f.eks. 8-16. hvis den er tom er der lukket

+----+------+---------+---------+---------+---------+---------+
| id | navn | 1ekstra | 2ekstra | 3ekstra | tid_fra | tid_til |
+----+------+---------+---------+---------+---------+---------+
|    |      |        |        |        |        |        |
+----+------+---------+---------+---------+---------+---------+

den indeholder oplysninger om ham der booker. f.eks. navn, tiden der bliver booket, fra og til. og 1,2,3ekstra indeholder bare et 1 hvis der er valgt nogle af de ekstra ydelser
Avatar billede bagerens Nybegynder
29. juli 2010 - 20:54 #3
ja viste ike rigtig hvordan jeg laver de "fine" af databasen ;)
Avatar billede bagerens Nybegynder
03. september 2010 - 08:50 #4
svar