Avatar billede 44nato44 Nybegynder
30. juli 2010 - 13:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lave et recordset fra et Excel ark

Nu har jeg kigget over det hele paa nettet og har ikke rigtigt kunne finde noget som jeg kunne bruge.

Det eneste jeg vil er at smide data fra et excel ark ind i en database tabel.

Det eneste jeg kan komme i tanke om er at tage et felt af gangen og smide det i tabelen.. men det kan ikke passe.

Jeg ved ikke om jeg kan lave et range i excel tabellen og smide det i databasen eller lave det om til et recordset og smide det ind paa den maade.

Jeg haaber der er nogen som har en god ide ?

Takker
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
30. juli 2010 - 13:11 #1
Og det er 'hente eksterne data' i Access
Så kan du importere
Avatar billede mugs Novice
01. august 2010 - 16:58 #2
DoCmd.TransferSpreadsheet acImport, 8, "TABELNAVN", "STI TIL EXCEL", False, "A1:b2"
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
02. august 2010 - 10:10 #3
Takker for forslagene, men

Kigget lige paa hvad jeg egentlig skrev og der er lidt mere til det.

Det skal foregaa med vba kode og koden er i en Access database 1 men dataen skal importeres ind i en Access database 2.

Jeg kan linke tabellen, men jeg vil helst ikke vise tabellen i Access database 1 da den skal vaere hemmeligt. Jeg kunne gemme den, men det vil jeg helst heller ikke  :)

Saa har jeg en anden mulighed ?
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2010 - 13:54 #4
Sub testimp()
    With CreateObject("Access.Application.9")
        .OpenCurrentDatabase ("C:\home\dev\access\sletmig.mdb")
        .DoCmd.TransferText acImportDelim, "tcvs", "tcvs", "C:\home\dev\access\tcsv.csv", False
        .CloseCurrentDatabase
    End With
End Sub

importspecifikation "tcvs" først gemt manuelt i importwizarden kørende fra sletmig.mdb af.

Nogen gange behøver man slet ikke at anvende import specifikation - det er når der er felter med kommatal jeg har erfaring for at det er nødvendigt.
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
06. marts 2011 - 13:35 #5
takker saa meget