Avatar billede test85 Nybegynder
31. juli 2010 - 13:31 Der er 16 kommentarer

Kan ikke identificere netværket

Hej,

Jeg har de sidste 2 år brugt den samme LAN-kabel internet forbindelse uden problemer. Men nu kan jeg ikke komme på nettet, da min computer pludselig ikke kan identificere netværket.


Nogen der har en ide om hvad der kunne være galt med min computer siden dette er sket? Og om det er noget jeg selv enkelt kan fikse igen?

På forhånd tak.
Avatar billede Selas Nybegynder
31. juli 2010 - 13:41 #1
Hvordan er netværket sat op og hvad for en router er det?
Avatar billede test85 Nybegynder
31. juli 2010 - 13:47 #2
Jeg bor på et kollegie og derfor deler alle Internettet, som styres fra ét sted. Så har ikke en router selv, men får Internettet gennem et kabel som kobles til væggen.
Selve Internettet virker fint for alle andre beboer...
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. juli 2010 - 14:06 #3
Gå i enhedshåndtering og se om der er nogle gule mærker på netværk.
Gå til åben netværk og delingscenter højreklik på lanforbindelsen gå til egenskaber tryk på tcp/ipv4 tryk egenskaber se om der er sat flueben i hent automatisk ip adresser og hent automatisk DNS server adresse
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. juli 2010 - 14:08 #4
Kontroler i øvrigt dit kabel
Avatar billede Selas Nybegynder
31. juli 2010 - 14:19 #5
Jeg ville sige de ting som poko sagde (gør det først) plus prøv evt. at slæbe computeren ind til en af de andre for at teste om det kan være stikket i væggen eller eller hvis du har en stationær få en med en bærbar til at tage den ind til dig.
Avatar billede test85 Nybegynder
31. juli 2010 - 14:31 #6
Okay tak, det vil jeg prøve når jeg kommer hjem :)

Kablet virker fint og har haft en andens computer sat til og internettet virkede fint på den. Har også haft min computer inde hos en af de andre, men der virkede nettet heller ikke på min computer.
Avatar billede test85 Nybegynder
02. august 2010 - 13:31 #7
Kiggede der hvor I sagde og alt var som det skulle være... :( Så deet var heller ikke det der er i vejen..
Avatar billede Selas Nybegynder
02. august 2010 - 14:32 #8
Prøv at lave en repair, det gør du i netværks delen af kontrol panelet, er lidt forskelligt hvordan alt efter hvilken windows.

Hvis du gør følgende får du så en ip af deres router?
1. skriv cmd i kør... - så kommer kommando prompten op
2. skriv ipconfig og kig under ipv4 adresse
Avatar billede test85 Nybegynder
05. august 2010 - 12:07 #9
Ja, jeg får en ipv4 adresse frem.
Avatar billede Selas Nybegynder
05. august 2010 - 13:18 #10
Og repair?

(jeg tager på ferie i morgen så gogo)  ;o)
Avatar billede test85 Nybegynder
05. august 2010 - 13:31 #11
Kunne ikke finde noget repair i netværksdelen - Hvad er det præcist jeg skal repair?
Jeg har haft nulstillet netværkskortet...

Og god ferie :)
Avatar billede Selas Nybegynder
05. august 2010 - 13:37 #12
Hvilken windows.
Avatar billede test85 Nybegynder
05. august 2010 - 13:41 #13
Vista
Avatar billede Selas Nybegynder
05. august 2010 - 13:51 #14
OK jeg har 7 men det er vidst præcis samme fremgangsmåde, først laver vi lige en diagnose (så prrøver jeg at finde repair imens...):
1. gå i netværks og delingscenter
2. adapter indstillinger ude til venstre
3. højre klik på netkort og vælg diagnosticer (eller noget, jeg har eng windows)  ;)

Nå jo og tak.
Avatar billede Selas Nybegynder
05. august 2010 - 13:54 #15
Giv mig lige ip adressen minus de sidste 3 cife så folk ik kan se hvem du er.
Avatar billede Selas Nybegynder
05. august 2010 - 14:00 #16
Hmm det er ikke i 7 men det er beskrevet her til vista (det ligner det samme som jeg guidede i #14):

http://chakkaradeep.wordpress.com/2007/10/11/things-i-like-in-vista-network-diagnostics-diagnose-and-repair/
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester