Avatar billede alanberg Praktikant
01. august 2010 - 01:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

min skærm

Min pc skærm har plusligt 4 søjler af blå striber fra top til bund 2 smalle så et lille mellemrum derefter 3 smalle så mellemrum så 3 striber meget tæt sammen så et mellemrum og til sidst 3 streger så tæt sammen at de næsten går over til en streg.
De skifter frve fra blå til bla gul afhænig af siden de er på.
MVH Alan Berg. alanberg57@gmail.com
Jeg køre xp home
Avatar billede gegandhi Nybegynder
01. august 2010 - 02:58 #1
jeg skal lige høre om det er en lcd eller en crt skærm du har.

Men det kunne godt lyde lidt som om det er kablet der er i stykker eller sider løst. så prøv lige at tage det af og sært det på igen eller prøv med et nyt.

hvis det ikke virker så skriv lige igen.
Avatar billede Selas Nybegynder
01. august 2010 - 03:12 #2
Det kunne måske også være gfx der er noget galt med, så hvis du har mulighed for det ville jeg måske teste skærmen på en anden pc. Men som #1 er inde på er det nok skærmen.
Avatar billede alanberg Praktikant
01. august 2010 - 09:28 #3
jeg har en fujitsu siemens fladskærm den er ca 3 år gammel og det er åbentbart ikke min skærm kun fordi jeg har prøvet at spille et spil red alert 2 det kunne jeg ikke min skærm blev helt mørkt med en masse blå flimmer, men jeg kan høre at spillet køre og jeg kan påvirke det med min mus og når jeg køre med mit musehjul på nettet køre siden i bølger ligesom pc skal tænke sig om 1 sekundt.
på forhånd tak. Alan Berg. alanberg57@gmail.com
Avatar billede gegandhi Nybegynder
01. august 2010 - 12:52 #4
så er det som #Selas skriver din grafikkort. men du kan prøve at opdater driver til den og se om det hjælper.

hvis du søge på dit grafikkorts navn efterfuldt af "driver xp" så skulle der gerne være muligt at en driver.

Hvis du ikke ved hvad det er for et grafikkort du har kan det ses under Enhedshåndtering.

højreklikke på Denne Computer, vælge Egenskaber, gå til fanen Hardware og klik på Enhedshåndtering.

Hvis dettte ikke virker skal du ha skifte din grafikkort. det er ikke nogen svære opgave men kræver lidt finger snille.
Avatar billede Selas Nybegynder
01. august 2010 - 13:17 #5
Øh alanberg... husk lige at give pointene til den person som rent faktisk fandt problemet.  :)

Du kan se hvilken port type du har med gpu-z (agp/pci-e):
http://www.techpowerup.com/gpuz/
Avatar billede alanberg Praktikant
01. august 2010 - 17:43 #6
mange tak jeg er nu også sikker på at det er mit grafikkort der er gået sig en tur for der er nogle ting hvor der er en rød streg over og jeg får kode 10 fejl derinde.
Du må undskylde at jeg kom til at give point til den forkerte men det er første gang jeg prøver dette her.
M.vh: Alan Berg.
Avatar billede Selas Nybegynder
01. august 2010 - 22:33 #7
Det går ;)
Men du skal netop kende din porttype hvis du køber nyt gfx, fordi det skal sidde i den ene eller andet sokkel/port på bundkortet, men hvis den bare er lidt ny er det nok PCI-E.
Avatar billede alanberg Praktikant
19. januar 2012 - 10:18 #8
Mange tak MVH: Alan Berg.