Avatar billede larsen89 Nybegynder
02. august 2010 - 15:10 Der er 2 kommentarer

Outlook 2007: Unik mappe til hver enkelt tilknyttet mailadresse

Hej,

Jeg har netop tilknyttet mailadresse nummer to til mit Outlook 2007. Jeg vil derfor høre, om jeg kan gøre sådan, at mails fra den ene mailadresse havner i en bestemt indbakke, mens mails fra den anden adresse ryger i en anden mappe? Indtil videre ryger de bare alle sammen i standardmappen "Indbakke", og da de to mails ikke har meget med hinanden at gøre, ville det være rart at kunne adskille dem. Det samme med sendte mails osv.

På forhånd tak!

Mvh. Peter
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
02. august 2010 - 17:48 #1
Du kan oprette regler via Funktioner > Regler og advarsler og du kan oprette nye mapper efter behov. Regler kan styre det, du efterlyser, plus en hel masse mere. Jeg har f.eks. selv defineret mange regler til at styre, at mails sendt til eller modtaget fra specifikke mail-adresser automatisk flyttes til bestemte mapper, når de sendes/modtages.
Avatar billede claussus Nybegynder
11. oktober 2010 - 09:51 #2
Jeg ville også oprette regler eller alternativt søgemapper til at skille posten til/fra de forskellige mailadresser fra hinanden.
Vær opmærksom på, at der er en øvre grænse for størrelsen på regelfilen (befinder sig på serveren), og hvis du opretter for mange eller for store regler, holder de op med at virke.
Du kan derfor også bruge filter på din indbakke og så have søgemapper som tilskud.