Avatar billede pouls Juniormester
03. august 2010 - 22:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

XP kan ikke finde harddisk

Jeg har fået denne harddisk Maxtor model 6V250FO 250gb SATA 3.
Mir problem er at biosen finder fint denne harddisk, men når XP skal starte op (som er på en anden harddisk) går den i stå under opstarten.  Hvad kan der være galt.
Avatar billede shako Novice
03. august 2010 - 23:16 #1
Når du siger biosen fint finder harddisken, mener du så under boot devices? Og du har vel stadig din main harddisk (med OS) som 1st boot device?
Avatar billede pouls Juniormester
04. august 2010 - 06:52 #2
Jeg ved ikke helt hvad OS betyder.  På computeren er der en harddisk med xp installeret og jeg prøver at sætte den omtalte harddisk ind som slave og maskinen starter op og på skærmet står der at bække harddiske er ok og kompatible men så starter xp op og kører lidt med start billedet og så går skærmet i sort
Avatar billede flatov Nybegynder
05. august 2010 - 16:30 #3
OS betyder Operativ System.

Er begge harddiske SATA, eller er den anden IDE?

Skulle den ene være IDE, så vil computeren prioritere SATAen frem for IDEen.

Jeg går ud fra, at din boot rækkefølge er sat korrekt, det er din anden harddisk den booter på.

Det kan også skyldes en hardware fejl på harddisken, også selvom den muligvis er ny?
Avatar billede pouls Juniormester
05. august 2010 - 21:17 #4
Jeg har en SATA harddisk hvor xp er på og den er sat at boote først og jeg har også en IDE harddisk.
Jeg har haft den afprøvet i en anden computer og der virker den fint.
Avatar billede pouls Juniormester
11. august 2010 - 23:40 #5
Har selv løst fejlen det viste sig at ligge i en løs forbindelse i strømkablet