Avatar billede Slettet bruger
04. august 2010 - 09:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm

Jeg skal forsøge at redde data fra en bærbar Toshiba med "sort skærm". Jeg kan se, at den starter op i XP og viser skrivebordet, men det er så svagt, at jeg ikke kan finde rundt på skrivebordet, og derfor ikke kan overføre data til et USB-stik.

Jeg har et crosswired LAN-kabel, men det kan jeg vel ikke bruge, når jeg ikke kan sætte Toshibaen op til det?

Er der andre måder at hente/overføre data til min stationære PC, uden at skulle afmontere harddisken?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. august 2010 - 10:09 #1
du skal bare sætte en ekstern skærm til - det er baggrundslyset, der er gået på skærmen - men derudover, så virker alt andet nok korrekt.
Med ekstern skærm er det let at lave backup/kopiere til usb osv.
Avatar billede Mads890 Nybegynder
04. august 2010 - 10:54 #2
Okay men! Hvorfor kommer der så den der op??
Avatar billede claes57 Ekspert
04. august 2010 - 11:34 #3
se på tastaturet - der er en (fx F7) med en skærm på - så er det Fn + F7
Avatar billede Mads890 Nybegynder
04. august 2010 - 11:36 #4
Men det er ikke det :D? Der kommer en boks frem som en almindelig en. hvor der står det der i.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. august 2010 - 12:13 #5
? den tekst forstår jeg ikke en bønne af. Kan du omformulere det?

På en toshiba er det ikke Fn+F7, men Fn+F5 - du har ikke skrevet modelnavn, så jeg kan ikke komme det nærmere.

Har du fået billede på den eksterne skærm?
Avatar billede Jensen DK Novice
04. august 2010 - 12:47 #6
Mon ikke at du har nogle gamle åbne spørgsmål som det ville være fint at få styr på?
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/falconi
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2010 - 12:48 #7
Jeg forstår ikke rigtigt, hvad Mads skriver.

Til claes57.
Nej den eksterne skærm siger intet signal.
Jeg tror jeg klarer den, for når jeg sætter skærmen i en bestemt vinkel på lyset fra vinduet, kan jeg skimte stifinderen og kopiere over på et USB-stik.

Tak for hjælpen claes57
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2010 - 12:54 #8
Det har du meget ret i. Det vil jeg straks få gjort.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
05. august 2010 - 14:33 #9
Den eksterne skærm siger intet signal fordi du skal aktivere udgangen, hvilket er hvad claes forsøger at beskrive.

Der er på alle bærbare en [fn] tast et sted i venstre nederste hjørne af keybordet.

Mange af tasterne på keyboardet vil få en anden funktion når [fn]-tasten trykkes ned.

Typisk har nogle af F-tasterne i toppen af keyboardet et ekstra lille billede.

Hvis man finder den F-tast der har en skærm, og man trykke [fn]+{F-tast med billede af skærm} vil du aktivere skærmudgangen.

Oftest kan man også bare slukke computeren, og lukke skærmen på den bærbare lige efter man har tændt den, og så bruger den som regel den eksterne skærm i stedet.
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2010 - 22:22 #10
Tak til claes for hjælpen og tak til ggxdg for at være min "støttepædagog" på dette spørgsmål.

Jeg har aldrig spekuleret på eller brugt fn-tasten, men det virker jo perfekt, og jeg har billede på min eksterne skærm som ønsket.

Det er vist alt for længe siden, jeg har benyttet Eksperten, for jeg ville give claes points for hans forsøg på at hjælpe mig, men kan se, at jeg fik dem selv. Det var ikke meningen.

Sorry for at have "klokket i det". Nu har jeg jo ikke mulighed for at belønne jer med points denne gang, men får det måske på et senere tidspunkt.

Endnu engang tak for hjælpen.
Avatar billede Jensen DK Novice
06. august 2010 - 06:40 #11
Du opretter bare en ny tråd med henvisning hertil og point TIL hvem der nu skal have, så lægger du en henvisning her på siden, til den nye tråd.