Avatar billede ch007 Nybegynder
04. august 2010 - 12:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Harddisk/file recovery - Harddisk stået af :(

Jeg har en ekstern harddisk. Når jeg sætter den til min pcer kan jeg rode rundt på den i ca 20 sekunder. Efter dette går den kold, som harddisken ikke findes. I starten kan jeg høre at den starter op og denne lyd forsvinder helt efter ca. 20 sek. Den lyser dog stadig.

Jeg har taget harddisk ud af boxen og sat den i en anden box. Samme problem.

Er der noget jeg kan gøre for at redde mine data? Altså selv? Nogen som kender tilsvarende problem?

Jeg har skrevet til to firmaer, som kan finde tabt data. De vil have ca 5000 kr for opgaven.

Hjælp :(
Avatar billede Jensen DK Novice
04. august 2010 - 12:38 #1
Tag en kontakt til denne, han kan hjælpe dig.
http://www.helgec.dk/
04. august 2010 - 19:22 #2
Avatar billede bakgerding Nybegynder
06. august 2010 - 12:16 #3
Det kan du selv løse,,, der findes forskellige programmer på nettet, kan anbefale R-studio & Acronis... det er udemærket programmer til recover af harddisk.

R-studio virker på denne måde at programmet går ind og søger i defekte sectorer..

Og Acronis virker på denne måde at, den går ind og gendanner data og laver et image,, af disken ved siden af...

Du skal huske at have en masse plads til rådighed på en anden disk,, da det duh gendanner skal flyttes..

Håber dette kan hjælpe lidt..
06. august 2010 - 12:54 #4
... hvis HD'en / skiven stopper med at snurer, så hjælper ovenstående ikke en dyt...
Avatar billede ch007 Nybegynder
08. august 2010 - 21:29 #5
kalle_gk > Som karise_larry skriver så virker ovenstående desværre ikke. Jeg har forsøgt. Diverse recovery-programmer finder intet.

Jeg prøver lidt af de andre kontakter og vender tilbage.
Avatar billede ch007 Nybegynder
17. august 2010 - 15:14 #6
Oddsene for at Helge kan lave det er ret ringe skriver han, da harddisken ikke kan findes i "Denne computer".

Diskhelp.dk svarer pludselig ikke tilbage på mine mails??? Andre bud??

Hvordan afviser jeg forresten et svar herinde?
17. august 2010 - 15:30 #7
Avatar billede ch007 Nybegynder
20. august 2010 - 23:02 #8
karise_larry: Overskriften siger "Hvordan afviser jeg et svar"... Men det står ikke angivet... What to do?
21. august 2010 - 00:19 #9
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3 - prøv at læse liiiiidt videre herfra ...

Eks. -> http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
Avatar billede Jensen DK Novice
21. august 2010 - 06:35 #10
Du undlader bare at sætte flueben i firkanten under det farvede svar, så bliver det afvist, når et andet svar accepteres.
Avatar billede ch007 Nybegynder
14. oktober 2010 - 19:02 #11
Så jeg kan først afvise svaret når jeg lukket hele tråden. Det er da for dårligt... Dvs. når der kommet et rigtigt løsningsforslag.

(Beklager den lange svartid)
Avatar billede Jensen DK Novice
15. oktober 2010 - 07:04 #12
Hvad endte det hele med?