Avatar billede lowas Nybegynder
06. august 2010 - 15:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hp VS Asus bærbar

Hej.
Leder efter en pc der er 13.3" og i prisklassen 4000-5500 kr.
Krav er at den skal være hurtig, og det vigtigste er batterilevetid som gerne må være min. 4 timer..

Har fået øje på 2 pc'er, som jeg vil høre jeres mening om:

http://www.expert.dk/products/details/885631063279.aspx

http://www.expert.dk/products/details/884840549659.aspx

Hvilken er bedst?
Hvis i kender andre modeller som opfylder mine krav, må i endelig gerne vise mig dem.
Avatar billede haverslev Novice
06. august 2010 - 16:52 #1
HP er med den nye Neo K125 low voltage processor, den er på 1,7Ghz i clock speed - bruger ca. 12W, den kører med en batteritid på ca. 7,5 time - tillige er det optimeret i AMD Vision platformen, så er tingene fungere utrolig godt sammen.

Asu`en er med en Intel SU7300 cpu på "kun" 1,3Ghz, bruger ca. 10W og derfor kan den holde en batteritid på op til 10 timer.

Grafikkort mæssigt er der ikke noget godt kort i HP`en - Radeon HD 4225 ER slet ikke beregnet til spil eller noget der er bare lidt grafikkrævende.

F.eks kan spillet Sims 3 kun køres i lav opløsning.

Asus`en kører med Nvidia G210M og kan klare flere spil i grafikken, f.eks kan Sims 3 køres i medium opløsning.

Så, hvis den kun bruges til nettet, skrive, mail osv. er Mit valg, Asus`en, da den tillige har 4 gb ram og større hardisk.
Avatar billede lowas Nybegynder
08. august 2010 - 13:18 #2
Hvad med denne her? Hvad er forskellen mellem denne og hp'en ovenover?

http://www.bilka.dk/Catalog/HP_Pavilion_dm3_1125eo.aspx?Cata=bilkadk&PID=04221231125(Purchase_Other_DS)
Avatar billede haverslev Novice
09. august 2010 - 19:58 #3
De 2 HP maskiner minder lidt om hinanden, dog er Bilka maskinen med et bedre grafikkort og større harddisk - dog er processoren lidt mindre i clock speed, tillige en lidt ældre udgave af NEO 2 processoren - men en ganske fin og brugbar processor.
Tillige har Bilka maskinen 4 gb ram installeret.

Så af de 2 HP maskinener, så ville jeg vølge Bilka maskinen :-)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3