Avatar billede emoduldk Praktikant
09. august 2010 - 11:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køb af Lenovo bærbar?

Hej,

Jeg står og skal købe en prisbillig bærbar til en medarbejder.
Markedet er dog stort og jeg er i tvivl. Maskinen skal ikke bruges grafisk, men til en sælger.

Jeg er selv faldet over Lenovo  Thinkpad SL510 og synes den virker solid og pålidelig uden at være fancy. Den skal virke ikke være popsmart.

Er der nogle som har erfaringer med denne model eller om Lenovo generelt. Evt. andre anbefalinger?
09. august 2010 - 11:54 #1
Nemlig! Kender godt 'dyret' - virker helt fint.
Har SSD disk; kører længe på batteriet (smart til en kørende ? sælger...)

Opfatter Lenovo for den 'professionelle' 'firma' bærbar, uden for mange fanzy knapper/lamper/pynt/...
Avatar billede japping Nybegynder
09. august 2010 - 12:57 #2
På min arbejdsplads har vi oplevet problemer med 7 ud af ca. 30 Lenovo PC'ere. Vi har ikke været begejstret mht. batteriernes levetid, da de generelt dør efter 18 måneder og det er relativt dyrt at anskaffe nye.

Ydermere har flere pc'ere haft problemer med skærmen samt langsom opstart i forhold til andre pc'ere.

Vi er derfor skiftet til HP, men har ikke samme statistik på deres produkter.
Avatar billede knuf Nybegynder
09. august 2010 - 23:33 #3
Jeg havde en SL510, som efter 18 måneder fik knas med det trådløse netkort.
Der var heldigvis forsikring på den.
Efter 3 måneders venten på at få den retur, gav Lenovo op og erklærede den totalskadet.
Jeg var ellers glad for den, men efter min oplevelse med Lenovo værkstedet valgte jeg en ny HP i stedet.
Avatar billede emoduldk Praktikant
10. august 2010 - 08:27 #4
Knuf: ok. Jeg forventer dog at betale for on-site service. Så tænker disse elementer ikke burde være et problem??
Avatar billede knuf Nybegynder
10. august 2010 - 13:07 #5
Jeg ved ikke, hvor meget en on-site service er værd på en Lenovo.
Tvivlen hos mig opstår ud fra min egen erfaring:

Jeg købte min SL510 hos Fona.
Da netkortet blev ustabilt (mildt sagt)afleverede jeg pc'en hos Fona, som sendte den til deres værksted, Service Centret.
Jeg kunne online følge med i, hvad der skete med min pc.
På et tidspunkt stod der, at den var videresendt til Lenovo.
Da der ikke rigtigt skete nogen fremskridt, kontaktede jeg Service Centret, hvor jeg fik oplyst, at den stadig var hos Lenovo. Service Centret måtte ikke selv skifte stumper på en Lenovo.
Da min pc til sidst blev erklæret totalskadet, fik jeg en HP. Det viste sig så, at min backup havde en fejl, og derfor spurgte jeg, om jeg kunne få mine data, inden de blev slettet.
Det kunne jeg godt. Jeg kunne få min harddisk, men den skulle lige sendes fra Lenovo-værkstedet i Tyskland....
Efter et par uger fik jeg min hdd hos Fona.
Avatar billede emoduldk Praktikant
18. august 2010 - 17:28 #6
Tak for de gode kommentarer. JEg købte nu en SL 510 ;)
18. august 2010 - 17:58 #7
JEG lægger så et [svar] ...

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4