Avatar billede mrcorex Nybegynder
13. august 2010 - 09:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

GUI Builder

Hej alle.

Jeg leder desperat efter en gui builder. Jeg er ikke interesseret i noget egentlig sprog, men kun selve gui builderen. Det skal være baseret på xml. Og hvis det så også var at man selv kunne lave sin egen widget-liste "bagved" var det helt perfekt.

Men jeg kan ikke umiddelbart finde noget, hverken her eller på nettet.

Har I experts nogen forslag til hvad man skal tage fat i?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. august 2010 - 00:15 #1
En GUI builder genererer normalt kode - kode i et bestemt sprog.

Så umiddelbart vil jeg da mene at sprog altid må betyde noget.

Mne der er flere open source GUI buildere - en af de mere kendte er NetBeans Matisse.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
14. august 2010 - 15:37 #2
Mjaa, er ikke helt enig. Men det kommer vel ud på definition. Word er jo f.eks. så også et udviklings-miljø fordi du udvikler et word-dokument.

Hvis vi skal blive i de termer så ja, så er det et udviklings-miljø. Men det mere professionelle udviklings-miljøer bruger xml som grundlag for skærm-definitioner. Det er det jeg går efter. Så jo, du kan godt have en GUI builder på det niveau. Men det kan måske hedder GUI Designer, Form Designer, whatever. :)

Men det kunne være at jeg skulle kaste et blik på Netbeans......

Tak for input.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
14. september 2010 - 13:02 #3
Lukker