Avatar billede clausstampe Praktikant
13. august 2010 - 20:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mappen slettet post er ikke tilgængelig

Hej

Outlook 2010 kommer med fejlen "Mappen slettet post er ikke tilgængelig" når jeg forsøger at slette post og når jeg forsøger at sende en mail.

Jeg så så i en anden tråd at man bare selv skulle oprette en mappe som hedder "Slettet post". Det har jeg så gjort nu, hvilket betyder at jeg nu kan slette post.

Men den kommer stadig med fejlen når jeg sender mails. Mailsne bliver dog sendt, men det er bare træls at klikke ok til fejlen hver gang.

Jeg får både fejle ved Windows 7 Ultimate 64bit og 32bit samt Windows 7 Pro 64bit på 3 forskellige pc'er.

Jeg bruger Office 2010 Professional Plus x64 el x32 på Dansk.
Outlook versionen på pc'en jeg sidder ved nu hedder: 14.0.4760.1000 64bit

Håber der er nogen der kan hjælpe

Tak

/Claus
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2010 - 21:39 #1
Har du prøvet systemgendannelse evt. fra fejlsikret  (F8 under opstart) fra før problemet opstod ?

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/System-Restore-frequently-asked-questions
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2010 - 21:42 #2
fik slet ikke læst dit spørgsmål rigtigt.
Glem venligt mit indlæg -(
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2010 - 06:29 #3
Kan det være fordi dit mail program er indstalt til at slette dine mails efter de er sendt?
Kan være den indstilling referer til den mappe "slettet post" der ikke er adgang til.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2010 - 07:56 #4
indstalt (bornholmsk udtryk) = indstillet
Avatar billede clausstampe Praktikant
14. august 2010 - 11:34 #5
Lukket... Det gav et hint om hvad der var galt...

Jeg skulle simpelthen ind og vælge hvilken mappe sendt post skulle gemmes i, hvilket gøres på følgende måde:
Kontoindstillinger -> Rediger konto -> Flere indstillinger -> Sendt post, hvor man vælger den ønskede indstilling. Her kan man også vælge Slettet post og vælge hvor de skal gemmes hvis man havde det problem.

Håber det kan hjælpe andre...
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2010 - 12:46 #6
Hmmmm. Som ny bruger af eksperten, må jeg lige forklare at det ikke er meningen at man skal tage point selv.
Du har fået en hjælp til at pejle dig ind på dit problem (af mig), og du tager point selv. Det er ikke den rigtige måde at gøre tingene på.
Man beder den/dem om at lægge svar så tråd lukkes.
I dette tilfælde mener jeg at jeg har bidraget med denne hjælp.
Korrekt eller??
Avatar billede raketten Praktikant
25. januar 2016 - 16:09 #7
tak begge.
Avatar billede yankeeII Praktikant
25. august 2016 - 17:54 #8
tak til Klausstampe - rådet virkede perfekt...
Avatar billede yankeeII Praktikant
25. august 2016 - 17:57 #9
220661 - professor - kan se at takken faktisk skal gå til dig, men klausstampe gav en mere udvidet forklaring...