Avatar billede jasperDK Nybegynder
17. august 2010 - 06:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Acer mediecenter vil ikke tænde

Mit mediecenter, en Acer Aspire iDea, har indtil igår virket optimalt. Den er sluttet til mit tv og anlæg, og har altid tændt og slukket som det skulle. Men igår ville det ikke tænde, og problemet fortsætter også idag. Der er ingen reaktion ved tryk på tændknappen, den klikker, (som trykknappen altid har gjort), men intet starter! Der skal absolut intet i mediecenteret.

Har prøvet at afcutte den strømmen i nogen timer, andet strømstik, og alt andet jeg kunne finde på.

Alle råd bliver taget imod med kyshånd! På forhånd tak!
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
17. august 2010 - 10:23 #1
Kommer blæseren kort i gang og stopper så eller sker der slet ingenting?

Blæsersus = sandsynligvis bundkort
Absolut intet = sandsynligvis strømforsyning.

Er det strømforsyningen kan du evt. låne af (med ca. samme Watt) og prøve med den. Hvad sker der så?

Husk at siden at det er et mediecenter så når du køber en ny strømforsing (hvis det er fejlen) skal du have fat i en som ikke støjer...
Avatar billede jasperDK Nybegynder
17. august 2010 - 18:02 #2
Der sker absolut intet! Hvad mener du med jeg kan låne af? Tænker du på en stationær computers strømforsyning? (er kun ejer af en bærbar udover mediecenteret.)

Har siddet og søgt lidt på nettet efter en ny strømforsyning, men kan ikke finde nogen side der udbyder den. Har du evt et link til en side?

På forhånd tak, mvh.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
24. august 2010 - 18:01 #3
Undskyld den sene respons, men har haft så meget arbejde om ørene.

Har fået skilt den af, og strømforsyningen er en fsp120-40gls. Det eneste sted jeg har kunne finde den, er her: https://www.besonline.com.au/Script/MCH/ShopProductS.asp?ObjectID=B8F4CC5A-38DD-4A2D-AB0D-2E4C2428D758

Men 112 euro (plus fragt) er alligevel en god slat. Er det muligt at finde nogen ukorante, eller skal det være den originale?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
24. august 2010 - 23:19 #4
Hmmm det ser ud til at det er en specifik Acer-del. Samtidig lyder der som meget når vi ikke er 100% sikre på at det er PSU´en.

Det lyder dog sådan. Prøv at læs indlæg nr 547 i denne tråd:

http://www.avforums.com/forums/home-entertainment-pcs/364344-aspire-idea-500-a-19.html (en del har problemer med strømmen).

I den tråd var der også et par gode links:

1) http://www.acerspareparts.co.uk/power_supplies/acer_idea_500_510_power_supply <- £52 for en ny strømforsyning

2) http://paulroberts69.spaces.live.com/blog/cns!665BC38F152E1206!2108.entry <- guide til at skifte strømforsyningen.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
18. september 2010 - 19:27 #5
Hey Lars

Undskyld det sene svar, det skam ikke fordi jeg har glemt dig!! Rigtig mange tak for det gode svar. Mit problem som jeg nu har gået og grublet over, er om jeg skal fixe den eller investere i et nyt. Og jeg har ikke fundet svaret endnu.
Men endnu en gang mange tak for hjælpen, og du har selvfølgelig fortjent pointene.

Mvh
Avatar billede -zonic- Nybegynder
30. november 2010 - 01:21 #6
det var sgu da alligevel lidt spooky... min psu til min Acer Idea 510 strøg natten til den dato det første indlæg blev oprettet... :S jeg har bare ikke fået gjort noget ved det siden.. men er ret sikker på at det er den, det er gal med - da der ikke er reaktion af nogen art når der trykkes på tændknappen...
Avatar billede -zonic- Nybegynder
30. november 2010 - 01:50 #7
har i øvrigt fundet strømforsyningen her :

http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=195511

har bestilt den, (da der er 14.dages returret) og så prøver jeg at se om det virker... vender tilbage med resultatet :-)
Avatar billede jasperDK Nybegynder
02. december 2010 - 08:16 #8
@ -zonic- Det var da godt nok spøjst!! Men giv endelig en feedback på strømforsyningen, min Acer står bare og samler støv!
Avatar billede jasperDK Nybegynder
16. december 2010 - 15:09 #9
@-zonic- : Any news?
Avatar billede -zonic- Nybegynder
07. september 2011 - 14:13 #10
hey.. jeg fik liv i min acer igen, ved at sætte den nye PSU i... den kører for fuld drøn!!
Avatar billede jasperDK Nybegynder
07. september 2011 - 14:20 #11
Hey igen! Det lyder godt, du har vel ikke det specifikke navn på PSU'en?
På forhånd tak.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
26. september 2011 - 10:32 #12
bump
Avatar billede jasperDK Nybegynder
12. januar 2012 - 15:09 #13
Nå, nu er den vist blevet godt og grundigt forældet.. Goodbye Acer..
Avatar billede -zonic- Nybegynder
13. februar 2012 - 10:21 #14
undskyld - jeg har ikke været på exp det sidste laaange tid.. er det stadig relevant, så skal jeg nok lige finde psu modellen? :-)
Avatar billede cablecat Nybegynder
15. januar 2013 - 15:36 #15
Jeg fixede en Acer Aspire iDea 500 med PSU'en linket til herunder:
http://www.edbpriser.dk/stroemforsyning/fsp-group-id-543051.aspx