Avatar billede You24Me1 Novice
17. august 2010 - 07:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Start JDK 6.0 efter installation

Hej Venner og kloge hoveder :-)

Jeg har installéret JDK og JRE på min PC men jeg kan ikke starte noget af det op. Jeg går ind i java/jdk1.6.0_21/bin og her er et ikon "java" som jeg prøver at aktivere men den giver blot et blink fra command-prompten. Hvad gør jeg forkert eller mangler jeg at installére noget? Håber nogen kan jeg hjælpe da jeg er lidt afhængig af at skulle igang.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2010 - 09:52 #1
JDK bestaar af command line tools.

Saa du skal aabne en kommando prompt og comoile med javac kommadoen og koere med java kommadoen.

Eller du skal installere en IDE som f.eks. Eclipse eller NetBeans.
Avatar billede danco Nybegynder
17. august 2010 - 12:02 #2
Som Arne ganske rigtig siger skal du installere en IDE som du bruger til udvikling. Fordelen ved denne er at den hjælper dig med compiler fejl, dette værende forkert syntax eller checked exceptions som du skal håndtere.
Netbeans kan desuden anbefales.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2010 - 21:27 #3
IDE preferencer er noget subjektive.

Jeg foretraekker tilfaeldigvis Eclipse.
Avatar billede You24Me1 Novice
18. august 2010 - 06:02 #4
Jeg ville gerne lukke tråden og tildele jer hver nogle points men jeg kan ikke finde den som et indlæg jeg har oprettet. Hvad gør jeg galt?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2010 - 09:49 #5
vi skal begge smide et svar

her er fra mig

husk og vent paa danco
Avatar billede danco Nybegynder
18. august 2010 - 13:57 #6
Jeg smider et svar, så kan trådstarter selv afgøre hvem der skal have point og hvordan de evt. skal fordeles.
Valg af IDE er naturligvis subjektivt, og jeg har ingen kendskab til Eclipse da jeg kun har arbejdet med Netbeans, men til gengæld synes jeg at denne gør det godt og er let at begynde på.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2010 - 15:52 #7
Med vilje eller uheld?
Avatar billede You24Me1 Novice
20. august 2010 - 18:52 #8
Jeg installérede Netbeans og alt kører som det skal. Tak for hjælpen. Hvad med min anden tråd ang. sprog på Safari - den hænger stadig :-(