Avatar billede kevin02 Nybegynder
18. august 2010 - 16:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Computer slukker midt i arbejdet ,og larmer meget når den arbejder

Jeg vil lige høre om der er hjælp at hente,min computer slukkeren engang imellem for så at tænde helt forfra igen Den er også begyndt på at larme meget når den arbejder.

Håber på hjælp.
Mvh. Svend Hansen
Avatar billede backside Nybegynder
18. august 2010 - 16:17 #1
Lyder unægtelig som et varmeproblem.
Måske det er tid til en rensning.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2010 - 16:20 #2
Hej Svend
Tror din pc trænger til at rengøres indvendigt, da blæserne kører næsten for fuld kraft.
Nu skriver du ikke om det er bærbar du bruger, så her er en guide til stationær.
Rense stationær indvendigt :  http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm

Sådan kommer pc til at se ud med tiden, og derfor kører for varme:
http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg
Avatar billede den33 Nybegynder
18. august 2010 - 16:49 #3
Er det tilfældigvis en HP bærbar?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2010 - 16:53 #4
Ja billderne her er fra en bærbar, men det ser ikke meget bedre ud i en stationær, efter to tre års brug.
Avatar billede den33 Nybegynder
18. august 2010 - 17:01 #5
Undskyld, :) det har trådstarteren jeg spurgte. :)

Fordi jeg havde en HP bærbar ganske ny, efter kort tid begyndet den at larme voldsomt blev varm og lukke ned. Sendte den til rep. fandt aldrig ud af hvad de lavede, men der har ikke været noget siden. Selvom det stadig ikke er en af de mest støjsvage jeg har støt på. :)
Avatar billede backside Nybegynder
18. august 2010 - 17:49 #6
Jeg går ud fra det er en stationær.
Hvis du absolut intet forstand har på det, så find en der ved lidt om computere til at hjælpe dig.
Det er faktisk ikke ret svært at rense en pc for støv og skidt. En pensel og en støvsuger kan gøre underværker.
Og som du beskriver det der tyder det meget på at det er der problemet ligger.
Alt efter hvad det er for en kan man evt. fjerne selve blæseren fra køleelementet, og så er man ikke i tvivl om hvor meget skidt og møg sådan en kan hive til sig.
Avatar billede kevin02 Nybegynder
19. august 2010 - 17:58 #7
Tak for rådet det ser ud som det har hjulpet

Mvh Svend hansen
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2010 - 18:02 #8
Svend hvad har du gjort for at få det til at fungere?
Og hvorfor tager du selv point, for noget du har fået hjælp til?
Avatar billede kevin02 Nybegynder
22. august 2010 - 10:38 #9
Det hjalp at rense computeren så tak for hjælpen.
Mvh. Svend Hansen
Avatar billede kevin02 Nybegynder
22. august 2010 - 10:43 #10
Det er en fejl at jeg har givet mig selv pointerne.Jeg har renset computeren og det hjalp så tak for tippet.
Med Venlig hilsen Svend Hansen
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2010 - 10:55 #11
Det er muligt det er en fejl, men det kan der retts op på, ved at oprette et nyt spm i samme kategori, og skrive Point til "brugernavn", samt henvise til denne tråd.
Det synes faktisk er rimeligt.
Du har i øvrigt også 2 åbne spørgsmål hvor hjælperne har lagt svar hvor du mangler at acceptere dem. Du kan se disse spm ved at gå ind i din profil:
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/kevin02.