Avatar billede gustenmaster Nybegynder
19. august 2010 - 17:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Data fra NAS som er brændt sammen

Hej Eksperter

Sidder med en mybook world edition, som er brændt sammen. Blæseren kører ikke og den "klikker" bare, når jeg tænder den...
Der sidder 2 500 gb diske i som er spejlet, og der ligger lidt data på, som jeg meget gerne ville have fingerne i igen....
Har prøvet at "smide" den i en box til en ekstern HD, og den starter findt op i windows (7) men jeg kan ikke tilgå dataen.
Har prøvet at være inden i administation og se om jeg skulle skifte drev bogstav, og her kan jeg igen se hele disken og at den er delt op i flere partioner, men jeg kan ikke gøre andet end at slette partionen.... ;-(

HJÆLP!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2010 - 17:59 #1
Har du kun en Windows 7 du kan prøve på? Xp for eksempel.
Kan problemet være noget med rettigheder, eller hvad skriver den når du forsøger at tilgå data?
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
19. august 2010 - 22:31 #2
Har også lige prøvet med en win xp og samme resultat så det nok ikke noget med rettigheder.
Har snakket med min bror, som mener Mybook kører et eller andet styresystem (linux eller lign.) og at det er derfor.

Er det muligt at se sådanne (linux) filer med windows?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2010 - 23:30 #3
Kender ikke noget til Linux, men har hørt man kan hete data ud ved at bruge Live Cd.
https://help.ubuntu.com/community/LiveCD
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2010 - 23:31 #4
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
20. august 2010 - 15:06 #5
Arbejder lidt videre på sagen her i weekenden...

Hvis nogen har andre input er de velkommen.
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
25. august 2010 - 12:47 #6
Nå det var lidt sværer end som så. Disken kørte med Raid og Linux. Måtte have lidt ekstern hjælp for at få fat i dataene.

220661 smidt et svar som tak for din interesse...
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
01. september 2010 - 20:06 #7
Hallo 220661..
Smider du lige et svar?? Så kan jeg få lukket pænt.. c",)
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
06. september 2010 - 19:40 #8
nå så lukker vi...
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2010 - 19:48 #9
Godt du fik løst problemet.

Fik indslag #6 #7 og #8 på en gang.
Mærkeligt?????
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2010 - 19:50 #10
Du behøver ikke tænke på poitene. Forstår bare ikke hvorfor jeg har fået indslagene med denne forsinkelse.
Avatar billede sbk28 Nybegynder
22. november 2010 - 15:38 #11
Hej,

Jeg har samme problem, som du har haft, så jeg vil gerne vide lidt mere om hvordan i løste det.
Monterede I harddisken direkte i en anden pc og så bootede op med live CD ?

venlig hilsen
Sbkastrup
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
22. november 2010 - 16:26 #12
Det var strømforsyningen i NAS'en som var brændt af. Fik hjælp fra et IT firma som satte ekstern strøm til og kunne derefter logge på og kopiere data.