Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 19:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Google finder uønsket link

Når jeg tjekker hvilke resultater til min side Google lister op, er en af dem en der hedder "Upload fil". Dvs. der er slet ikke en side, men en uploadfunktion på en underside (helt præcist et plugin), som den åbenbart laver et søgeresultat på: http://img256.imageshack.us/img256/360/90121101.jpg

Hvordan undgå man det? Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede jesperfrier Nybegynder
21. august 2010 - 07:22 #1
Skriv URL ind i din robots.txt som du har liggende i roden af dit web site. Filer som står som "Disallow" bliver ikke indekseret af nogen søgerobtter.

Exempel:
---------- robots.txt ------------
User-agent: *
Disallow: /din_url.html
----------------------------------

God fornøjelse!
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2010 - 03:23 #2
Sådan en har jeg ikke. Er en WordPress side. Glemte jeg at nævne.
Avatar billede LNG.DK Novice
30. august 2010 - 13:00 #3
Du laver en robots.txt med det indhold som Jesper nævner.

Denne fil uploader du via FTP til din server. Filen skal ligge i roden af serveren, sammen med din WordPress installation.

Hvis du ikke har FTP adgang, eller du er usikker på hvordan du laver det korrekt så finders der flere plugins til WordPress som kan lave det for dig.

http://wordpress.org/extend/plugins/kb-robotstxt/
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2010 - 18:23 #4
Hej.

Har haft travlt og derfor været fraværende et stykke tid...

Kigger på det.

Foreløbig tak/vender tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2010 - 18:31 #5
Hvordan gør jeg hvis det er flere adresser? Skal jeg så bare sætte koden med linket ind flere gange, under hinanden.

Kan i øvrigt ikke finde de plugins du taler om. Ville jeg ellers hellere bruge.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 01:11 #6
Ups, ser først nu det link.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 01:16 #7
Nå det kan være lige meget med det plugin.

Also, requires that you be using some form of permalink structure. If links to blog posts look like http://example.com/index.php?p=36, this won't work.

Det er nemlig sådan det ser ud. Og jeg kan ikke lave det om. Gør jeg, forsvinder headeren på siden.

Så altså har jeg brug for svar på det jeg spørger om  18:31:46.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 01:30 #8
Har fundet ud af det. Kræver jo bare at man researcher en smule. :|
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
05. oktober 2010 - 21:49 #9
Gider du ikke rode med robots.txt kan du bruge følgende:

På selve siden kan du i din <HEAD> bruge følgende tag:

<meta name="robots" content="noarchive, noindex">