Avatar billede TueLok Nybegynder
21. august 2010 - 16:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formatering af Vista

Hej,

jeg er efterhånden ved at være godt træt af at min computer (en Acer Aspire 5738z) med vista driller.

Så jeg har tænkt på at formatere den. Eller det måske ikke helt korrekt: Det jeg vil er at genskabe den forstået sådan at den går tilbage til sine oprindelige fabriksindstillinger. Som den var da jeg købte den...

Jeg skal derfor lige være sikker på, jeg ved hvordan man gør, og håber at nogle kan be/afkræfte mig...

Jeg har nemlig fået at vide at ved en Acer skal man under opstart trykke F10, hvormed så kommer ind i en menu, som tillader at man kan genskabe computeren...

Er det korrekt, for så vil jeg snarest (start næste uge) forsøge mig (og selvfølgelig huske at lave back-up af vigtige filer først:)).

På forhånd tak

Tue
21. august 2010 - 16:13 #1
Set flere steder ->

Here is the standard Acer Recovery Instructions

1. Power on the machine
2. At the white ACER BIOS screen, hold the "Alt" key and press the "F10" key simultaneously to start Acer eRecovery
3. Once eRecovery has loaded, click "Restore to Factory Default Settings"
4. Click "OK" to continue
5. From here, the eRecovery process will update all the data on the C: drive and restore a fully functional factory image (approximately 10 minutes).
6. Once eRecovery has run, press "OK" to reboot unit

---

Når der så er forbindelse til det farlige (inter)net, så straks til WindowsUpdate for ALLE opdateringer !!!
Sikkerhedsprogram ? + opdatering af samme ?
http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/ ?

Når alt DET er på plads, SÅ kan du evt. install. andre/extra programmer/opsætninger mm.
Samt evt. overførsel fra din BackUp (*G*) ?
osv osv osv ...

---
Avatar billede TueLok Nybegynder
21. august 2010 - 16:38 #2
Super!

Skal jeg først opdatere Windows inden jeg henter sikkerhedsprogrammer?
21. august 2010 - 17:11 #3
... du kan jo DOWNLOAD/HENTE det ønskede sikkerhedsprogram og lægge instalationsfilen på et passende andet medie (USB memorystick?), så er den klar til at install FØR du forbinder til det 'farlige' (inter)net ...

Nu ved jeg ikke om din RecoveryImage er MED Vista ServicePack1+2 ?
Men du ka' jo samme måde have dem klar

Husk M$ ServicePack1 til Vista -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=f559842a-9c9b-4579-b64a-09146a0ba746
Husk M$ ServicePack2 til Vista -> (32bit) -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=891ab806-2431-4d00-afa3-99ff6f22448d
Husk M$ ServicePack2 til Vista -> (64bit) -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=8ad69826-03d4-488c-8f26-074800c55bc3

(Så vidt jeg kan se så er din 64bit udgaven...)

Gem pakken/pakkerne et passende sted bla. bla. bla...
Avatar billede TueLok Nybegynder
21. august 2010 - 17:33 #4
Så vidt jeg kan se er mit Vista 32bit...

Jeg tror jeg følger dit råd med at lægge en installationsfil til et sikkerhedsprogram over på min eksterne, og nok også servicepakkerne.

Hvis recovery allerede er "med" servicepakkerne, så klarer eller har comp. vel allerede klaret det???

Sidste spørgsmål: Hvis nu, hvilket jeg overhovedet ikke tror, men hvis nu der gemmer sig en lille virus eller trojan på computeren, vil den så forsvinde når jeg laver en recovery?
21. august 2010 - 21:32 #5
Vil forsvinde!

Go' For' It' !!!

Husk M$ ServicePack2 til Vista -> (32bit) -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=891ab806-2431-4d00-afa3-99ff6f22448d
Avatar billede TueLok Nybegynder
21. august 2010 - 21:56 #6
Fantastisk! Igen igen igen tusind tak for hjælpen. Du smider bare et svar!
21. august 2010 - 22:10 #7
Ping...
(Det var så et [svar]...)