Avatar billede Anders Birch Juniormester
22. august 2010 - 13:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CPU-blæseren larmer utroligt voldsomt meget.

Det starter med at larme lige fra første sekund man tænder for knappen.
Jeg er i tvivl, om det vil hjælpe blot at få en ny blæser.

I programmet Core Temp www.alcpu.com/CoreTemp,
står der: www.freeimagehosting.net/image.php?d4125ba72a.png

___________
Jeg har en:

- Zalman led9500 blæser uden betjening, hvilket jo nok vil have været ret smart, men det burde vel ikke være nødvendigt. www.zalman.com/ENG/product/Product_Read.asp?idx=277.

- Og et Asrock motherboard med opdateret bios. Cool & Quit i bios kan både vælges med Disable, Enable og Auto, men det gør ingen forskel.
www.asrock.com/MB/overview.asp?Model=939N68PV-GLAN.

Hardwaren er nogle år gammelt, men ikke særligt brugt.
Det har både larmet med
- Vista 32 og Windows 7 64.
Avatar billede kiakoto Nybegynder
22. august 2010 - 14:09 #1
Hej .. Jeg havde det samme problem og det var slet ikke til at holde ud at sidde ved min pc.
Jeg fandt en løsning som jeg blev rigtig glad for..
skiftede strømforsyningen ud. med
LC Power Super Silent LC6420 420 wat
Så nu er min pc så godt som lydløs.
Venlig hilsen
Avatar billede Anders Birch Juniormester
22. august 2010 - 14:54 #2
Det burde ikke være PSU'en der er noget i vejen med, for jeg har selv en Corsair 550W. Den er i sig selv lydløs og anbefalelsesværdig.
www.corsair.com/products/vx/default.aspx
Avatar billede Anders Birch Juniormester
01. september 2010 - 17:22 #3
Jeg har tænkt over, om det har noget at gøre med min AMD Athlon 3000+ (Venice).

På denne side har jeg prøvet at finde en update, hvor der også er med Cool'n'Quiet, men der er kun til XP og 2003. http://support.amd.com/us/psearch/Pages/psearch.aspx?type=2.1&product=2.1.2&contentType=Tech%20Download%20Processor

Jeg har prøvet at installere det alligevel, men det bliver ikke godtaget.

Er der andet software at installere... eller køber jeg en ny CPU? Lige nu kan man se ude på strømmåleren at PC'en sluger en helvedes masse energi.
Avatar billede Anders Birch Juniormester
01. september 2010 - 17:52 #4
Minsandten om jeg ikke netop tror, at jeg har fundet noget. Er der nogen som kender til AMD OverDrive?
http://game.amd.com/us-en/drivers_overdrive.aspx