Avatar billede cotus Nybegynder
22. august 2010 - 19:33 Der er 7 kommentarer

ASP blog: begræns antal posts

Jeg benytter flg. script til at hente blogindlæg i en rss-fil. Hvordan begrænser jeg antallet af indlæg der bliver indlæst?

<%
                                TheFeed = "rss.xml"

                                Set objXML = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM")

                                objXML.Async = False
                                objXML.SetProperty "ServerHTTPRequest", True
                                objXML.ResolveExternals = True
                                objXML.ValidateOnParse = True
                                objXML.Load(TheFeed)

                                CellCount = 0

                                If (objXML.parseError.errorCode = 0) Then
                                  Set objRoot = objXML.documentElement

                                  If IsObject(objRoot) = False Then

                                    Response.Write "There was an error retrieving the news feed"

                                  Else

                                    Set objItems = objRoot.getElementsByTagName("item")

                                        If IsObject(objItems) = True Then

                                          For Each objItem in objItems

                                              On Error Resume Next

                                              TheTitle =  objItem.selectSingleNode("title").Text

                                              TheLink =  objItem.selectSingleNode("link").Text

                                              TheDesc =  objItem.selectSingleNode("description").Text

                                              TheDate =  objItem.selectSingleNode("pubDate").Text

                                              Response.Write "<span class='blogh'><b>" & TheTitle & "</b></span>" & _

                                                              "<br><span class='blogc'><i>Den "

                                                Response.Write FormatDateTime(Now, vbLongDate) & _

                                                              " kl. "

                                              Response.Write FormatDateTime(Now, vbShortTime) & _

                                                            "</i></span><br /><span class='blogc'>"

                                              Response.Write TheDesc & _

                                                            "</span><hr size='1' color='#d7d7d7' width='100%'>"

                                          Next

                                        End If

                                    Set objItems = Nothing

                                  End If

                                Else

                                  Response.Write "Der opstod en fejl i læsning af RSS feedet"

                                End If
                                Set objXML = Nothing
                                %>
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2010 - 01:07 #1
Du kan næppe undgå at hente det hele. En del af en XML fil er ikke valid XML og en XML parser vil derfor give fejl.

Du kan naturligvis undlade at vise alt.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2010 - 20:51 #2
Kommet videre?
Avatar billede cotus Nybegynder
05. oktober 2010 - 19:12 #3
Hvordan undlader jeg at vise alt? Hvis jeg fx kun vil vise de nyeste 5 indlæg i feedet?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2010 - 19:30 #4
Maaske en for loekke fra 1 til 5?
Avatar billede cotus Nybegynder
05. oktober 2010 - 19:35 #5
Har du mulighed for at forklare hvordan jeg integrerer det i min kode?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2010 - 03:36 #6
For Each objItem in objItems

skal vel erstattes med

For i = 1 To 5
  objItem = objItems(i-1)

eller noget tilsvarende.
Avatar billede cotus Nybegynder
19. oktober 2010 - 18:08 #7
I så fald får jeg følgende fejl:

Microsoft VBScript runtime  error '800a000d'

Type mismatch: 'objItem'

/blogtest2.asp, line 36

Linje 36:
  objItem = objItems(i-1)