Avatar billede janny Nybegynder
23. august 2010 - 18:55 Der er 8 kommentarer

swapfil til CS3

Hej.

Jeg har oprettet en swap-fil på en partition på mit C-drev, som CS3 så kan bruge af. Jeg har oprettet den på 4GB. Den er bu fyldt op (3GB) med en masse filer der ligner Acrobat filer, og som hedder: Cache00000000114, Cache000000000115 ect. + en der hedder Index. Hvad er disse filer, og kan de slettes?

Bør jeg flytte swap-filen til mit eksterne 1TB drev?

JH
23. august 2010 - 19:20 #1
Under alle omstændigheder bør SWAP filen kun være på "permanente" DREV (som din EXTERN Disk jo ikke er ) ...
Avatar billede hcma Novice
23. august 2010 - 19:25 #2
din PS swapfil bør ikke ligge på samme partition Photoshop.
den skal ligge på en anden partition, dog IKKE på et eksternt drev.

Det ideelle ville være, hvis du fik oprettet en partition på dit faste interne drev, bare til PS swapfilen.
Avatar billede hcma Novice
23. august 2010 - 19:26 #3
og så glemte jed¨g da lige:  bare slet alle dem der hedder cache.......
Avatar billede justrace Novice
23. august 2010 - 20:14 #4
Hvad skulle det gøre godt for at oprette en partition?
Avatar billede hcma Novice
24. august 2010 - 01:37 #5
justrace >>  for at have en ren PS swapfil
Avatar billede justrace Novice
24. august 2010 - 09:07 #6
Det fatter jeg ikke meget af, men hvis det var en anden intern harddisk ville det give mening, og også hvad de selv siger.
Avatar billede hcma Novice
24. august 2010 - 18:56 #7
justrace >>
#1 = swapfil på anden intern hd
#2 = swapfil på anden partition, hvis der kun er een intern hd (bare en lille en på ca. 10gb skulle være nok)
Avatar billede ksoren Nybegynder
25. august 2010 - 18:27 #8
Det tjener ikke rigtig noget formål performancemæssigt, at lade en swap-fil ligge på en anden partition på samme harddisk.

Hvis man skal hente noget ydelse, så skal det være på en anden fysisk harddisk.

Har man et ekstern drev koblet på via E-sata, så er det nok også fint at placere den her.