Avatar billede ne-no Nybegynder
23. august 2010 - 23:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søger Windows XP Home Edition CD

Hei alle.

Jeg er røget i et stort dilemma. Min ældre bærbar som kører på Windows XP Home edition er blevet ramt af den fatale blå skærm.

For at jeg kan fikse problemet, skal jeg bruge en installations CD med windows xp home edition. Har spurgt samtlige mennesker jeg kender og ingen har den liggende.

Derfor spørger jeg brugerne herinde. Jeg vil gerne købe, låne eller hvad der nu er muligt. Har en masse arbejdsfiler fra arbejde og skole som ligger på den som er yderst vigtige.

Håber at der er nogen som kan hjælpe en stresset ung mand. :-)

PS. Bor på Frederiksberg
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2010 - 23:56 #1
Under alle omstændigheder skal du vel have dine filer ud af Hdd en før du gør noget andet vel?
Det kan du gøre med denne her:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=246225
Og din pc har ikke et drev der hedder Recovery Backup eller lignende?
Har du forsøgt at tjekke disken for fejl:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Denne guide er til Vista, men fungerer også sådan med Xp
Avatar billede ne-no Nybegynder
24. august 2010 - 00:23 #2
Hei igen.

Har lige bestilt en Sata/IDE Converter, har slet ikke tænkt på det selv. Tak for linket. :-)

Det andet link er super, problemet er bare at jeg ikke kan tilgå mit skrivebord, da den går i blå skærm få sekunder efter loading screenen med windows logoet fremkommer.

Har dette problem:
http://www.eksperten.dk/spm/824615
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
24. august 2010 - 08:13 #3
Download en iso, og brænd den ud.. Du har jo stadig din produktnøgle. Intet ulovligt dér :)
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
02. september 2010 - 14:41 #4
Ja... Sker der noget? :)
Avatar billede ne-no Nybegynder
04. marts 2011 - 14:02 #5
Fandt en løsning selv. Thx anyway guys.