Avatar billede s0mmer Nybegynder
24. august 2010 - 10:59 Der er 1 kommentar

Pludselige fejl ved mail afsending

Hej eksperter,

Mail afsending fra min asp hjemmeside fejler fra tid til anden. Koden kan have virket i flere uger og pludselig for en kort periode opstår følgende fejl når man forsøger at sende mails via asp koden:

error '80040211'

På eksempelvis linjen mailObj.Send.

Når fejlen opstår kan der ikke sendes mails fra asp på nogle af de hidtil velfungerende sider.

Hvis jeg husker rigtigt fungerer det igen efter et genstart af serveren.

Men hvad forårsager fejlen og hvordan ungår jeg den? Jeg har et system som er rimelig afhængigt af at afsende mails hver dag, så jeg er nødt til at få løst dette.

Endvidere har jeg gennemsøgt google hvor jeg har fundet utallige forum indlæg med samme problem, men har ikke fundet noget endegyldigt svar.

Kan i hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2010 - 11:43 #1
Hvilket komponent bruger du?

Det her kunne måske være at din mailserver ikke svarer på lige præcis det tidspunkt hvor dit komponent prøver at sende en mail.

Nu kender jeg kun JMail, og her kan man sætte alternative smtp-servere ind for at gøre det mere "skudsikkert". Den alternative smtp kunne jo for eksempel være din udbyders smtp-server hvis de har sådan en.

\Dan