Avatar billede madsfaerge Praktikant
24. august 2010 - 16:42 Der er 9 kommentarer

Explorer fryser

Hej

Jeg har en Dell XPS M1730 bærbar
jeg har nu i længere tid haft det problem at fx internet explorer fryser samtidigt med proceslinien, det sker efter kort tids brug, jeg kan så gøre det at jeg trykker alt+tab og så kan jeg navigere rundt i internet explorer igen.

sidder jeg og bruger stifinder og kigger rundt i mapper fryser den også efter kort tid, jeg kan så gøre det at jeg trykker ctrl+alt+del, går ind i joblisten og så derefter kan jeg bruge computeren igen, i kort tid før samme problem opstår.

Har prøvet at formatere, men uden bedring.
har kørt dells diagnostic tool uden at finde nogen fejl

Har aldrig oplevet noget lign. med de mange computere jeg har haft igennem tiden. Synes det er et ret så mærkeligt problem.

Nogen bud på hvad der er galt ?

MVH Mads
Avatar billede Christopher18 Nybegynder
24. august 2010 - 17:02 #1
Kan du ikke lige skrive nogle specs? på din PC evt. ram osv...
Avatar billede madsfaerge Praktikant
24. august 2010 - 17:12 #2
4GB DDR2 Ram

Intel Core 2 Duo  T8300 (2.4GHz, 3MB Cache, 800Mhz FSB)

NVIDIA  GeForce  8700M GT

320GB 5400RPM SATA2 HDD
Avatar billede Selas Nybegynder
24. august 2010 - 17:21 #3
Prøv at lave en hd error test med hdtune f.eks.
http://www.hdtune.com/

Eller test ram med memtest86
http://www.memtest.org/
24. august 2010 - 18:24 #4
... samt under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede madsfaerge Praktikant
24. august 2010 - 18:26 #5
my bad :)

Win7
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2010 - 20:47 #6
Er din Dell bærbar født med Win 7?
Hvis ikke har du så tjekket den kunne køre den uden problemer?
Kan gøres her:http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor
Avatar billede madsfaerge Praktikant
24. august 2010 - 21:23 #7
Har nu testet med hdtune uden nogen anmærkninger.

tester med memtest så snart jeg får adgang til en skive at brænde på.

Min bærbar er født med vista.
har kørt med windows 7 i et halvt år uden problemer, indtil for et par uger siden.

har lige testet med upgrade advisor, uden anmærkninger.

mvh mads
30. december 2010 - 12:51 #8
(Hvad endte denne tråd med ?)
Avatar billede madsfaerge Praktikant
30. december 2010 - 13:06 #9
Istedet for at Explorer bare fryser, får jeg nu sort skærm i 2min hvorefter en BSOD med en eller anden hukommelsesfejl kommer frem.

Tror det er rammene den er gal med. når jeg tester med memtest genstarter den imens den tester...

Nogen forslag ?