Avatar billede nnorgaard Nybegynder
25. august 2010 - 10:41 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Støjsvag Bærbar?

Hej.

Jeg skal have mig en ny bærbar computer og jeg tror jeg har fundet mig den rigtige.
Det eneste problem er, at jeg ikke ved om den er støjsvag.

Bærbar'en hedder Acer Aspire Bærbar 5734Z-453G.

Jeg håber I kan hjælpe mig.
Avatar billede haverslev Novice
25. august 2010 - 17:21 #1
Nej den er ikke støjsvag.
Den kører med en ældere processor (Intel Pentium Dual Core T4500)
som afgiver en del varme og derved vil blæseren køre en hel del i høj hastighed for at køle.

Men støj er jo relativt, nogen kan ikke fordrage at en blæser kører andre ænser den næsten ikke.

Men skal du have bærebare maskiner der er mere støjsvage, så skal du kigge på nogen der har Intel Core I3 eller I5 eller I7 processor i og allerhelst et grafikkort med dedikeret ram (egne ram)
Eller hvis det f.eks er HP maskiner, så skal det være med AMD Turion II dual core processorer

Ulempen ved det hele, er at de mere støjsvage computere, med de processorer også er dyrere end den du henviser til:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere/ASLXPXN02091/acer-aspire-barbar-5734z-453g?Selected=Specifications
Avatar billede nnorgaard Nybegynder
26. august 2010 - 09:39 #2
#1 Tak for dit svar.

Kunne du evt. give mig et bud på en mere støjsvag bærbar med de samme specifikationer som den angivne?
Avatar billede nnorgaard Nybegynder
26. august 2010 - 10:02 #4
Tror det bliver en af de to HP'er du har fremme så - Hvilken en vil du foreslå?
Avatar billede nnorgaard Nybegynder
26. august 2010 - 13:17 #6
Super - Og den vil godt kunne klare nyere spil osv?
Avatar billede haverslev Novice
26. august 2010 - 18:06 #7
Det kommer helt an på, hvad det er for nogle spil!
Den vil f.eks kun køre spil som Sims 3 og Modern Warfare 2 i low settings.

For at kunne spille de nyeste 3D spil flydende og i højeste settings, så skal du have en pc med et rigtig godt grafikkort, som f.eks denne:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=598374

eller endnu bedre denne:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=602030

Så det er nødvendigt at vide hvilke ting en bærebar skal bruges til - Inden man køber den første og bedste man evt. lige falder over.
Som du kan se, så stiger prisen på de masiner der evt. skal spille nyere spil flydende.

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede nnorgaard Nybegynder
27. august 2010 - 22:30 #8
Altså Acer'n som vi startede med forstod jeg på et andet forum, at dens grafikkort var et udemærket kort til nyere spil, så den PC var som udgangspunkt favorit. Jeg søger helt specifikt en støjsvag bærbar som jeg kan spille og arbejde på, som ligger under et alternativt stramt budget af 5-6000 kr. Spillere er som f.eks. the sims, football manager, pro evolution soccer osv, i hvert fald med med settings.
Avatar billede haverslev Novice
29. august 2010 - 08:57 #9
Hvad andre har svaret omkring det grafikkort og nyere spil, skal jeg ikke blande mig i.

Men jeg kan fortælle dig, at den IKKE kan spille de spil i tilfredsstillende kvalitet/opløsning.

Se f.eks test af grafikkortet her, de spil den kan køre rimelig er med grøn farve, de røde er IKKE spilbare.
Det er stort set kun Sims 3 og WoW den kan spille i lav opløsning.
http://www.notebookcheck.net/Intel-Graphics-Media-Accelerator-4500MHD-GMA-X4500MHD.9883.0.html
Avatar billede nnorgaard Nybegynder
29. august 2010 - 11:28 #10
Ja, jeg kan se din pointe.
Du har fået mig overbevist om hvad der er fup og fakta, og derfor har jeg valgt dit forslag om en Acer Aspire 5943G: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=598374
Den opfylder mine krav, og så er prisen jo til at overkomme ;)

Jeg siger tak for hjælpen
Avatar billede haverslev Novice
29. august 2010 - 11:49 #11
Ja DEN kan klare ALLE spil osv. :-)
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3