Avatar billede dtn Nybegynder
25. august 2010 - 11:10 Der er 1 kommentar

Uninstall Network Monitoring Suite of Microsoft i Windows 2008 R2

Vi har 2 nye G7 DL380 fra HP. Den ene crasher konstant. Ved fejlmelding til HP siger de at det er software fejl og ikke hw, selvom de 2 servere er identiske!? Men de forslår at vi skulle "Uninstall Network Monitoring Suite of Microsoft" - og hvordan gøre man lige det i Windows 2008 R2?

Nedenstående er mailen fra HP.

HP ProLiant BL/DL/ML Servers - Microsoft Windows Server 2008: Crashed with a Blue Screen (BSOD) Bugcheck BSOD 0x0000001E by nm3.sys
Issue
The server was rebooting unexpectedly with bugcheck 0x0000001E.
As per memory dump:

"BugCheck 1E, {ffffffffc0000005, fffff8000186d940, 0, ffffffffffffffff}  *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for bxnd60a.sys  *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for bxvbda.sys  Probably caused by : nm3.sys ( nm3!NetmonReceiveNetBufferLists+27b)"
nm3.sys is related to Network Monitoring Suite of Microsoft which is not essential to the systems.
Solution
Uninstall Network Monitoring Suite of Microsoft.
Also recommendation is to install the below two hotfixes:
    KB977067
    KB976527
________________________________________
Avatar billede triton Nybegynder
27. august 2010 - 14:33 #1
Hej DTN

Jeg tror de mener Netmon, som er et util der kan downloaded fra MS, til at lave netværks capture. Det er dog helt kompatibelt med W2K8 R2, hvis i altså benytter sidste nye udgave. Det lyder dog ikke som i har installeret Netmon? (ellers er det i add/remove programs).

Har i eventuelt installeret andet sofware på serveren der kunne tænkes at benytte en dll fra Netmon?

Hvis du har to identiske DL380'ere kan du jo swappe hdd mellem dem, så er det hurtigt at se om det er en SW eller HW fejl.

Hvad har du ellers installeret på serveren?