Avatar billede Slettet bruger
25. august 2010 - 16:46 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

virusprogram

Hvordan kan det være min computer ikke kan virke med virusprogrammer. Den bliver langsom går i stå/hak hele tiden.
Når jeg fjerne virus programmet kører den ok.
Den kan finde på at skrive at der intet internetforbindelse er selv om der skulle være forbindelse.
Kan en computer på 5 - 6 år blive for gammel til at trække virusprogrammet.
Vi har stofa internet
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2010 - 16:49 #1
Har du ikke formateret på de 5 år?
Er du sikker på du ikke har rester af gamle antivirus programmer liggende sammen med den du bruger nu?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2010 - 16:50 #2
Der findes specielle tools til at fjerne disse . Norton har det, Og jeg mener også AVG har.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2010 - 17:01 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2010 - 17:06 #4
Nemlig samsonjens god oversigts side.
Avatar billede Boejle Nybegynder
25. august 2010 - 17:48 #5
Super go idé at få afinstalleret alle rester som der bliver foreslået! :D

Hvis ikke du har prøvet Avast er min anbefaling at du gør det. Jeg oplever helt klart avast som værende det antivirusprogram der trækker mindst på cpu'en (og det er gratis, nemt og godt):

http://www.avast.com/en-eu/index

Man skal lige registrere sin mail, aner ik hvorfor, men de spammer dig ikke og du får ingen regning. Medmindre selvfølgelig du vælger en eller anden pro udgave. Jeg har i hvert fald aldrig haft bøvl.
Avatar billede theman1234 Nybegynder
25. august 2010 - 18:25 #6
kunne evt. os være systemet da nogle antivirus programmer trækker meget process. Den jo også 5-6 år gammel. prøv at komme med nogle specs
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2010 - 19:02 #7
Jeg har formateret 4 - 5 gange. Fjernet programmet i kontrolpanelet
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2010 - 19:04 #8
Har du kontrolleret i joblisten at der er virusprogrammet der sluger kraften, eller et andet program der gør det pga virusprogrammet er installeret?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2010 - 19:27 #9
Kører du uden anti virus nu??
Har du prøvet #3 som samsonjens henviser til?
Avatar billede kimtheman Novice
25. august 2010 - 19:44 #10
Din maskine er sikkert sat til med snavs, og så kører det hele fast ved installation af virus program osv.

Du har sikkert kørt uden virus program i længere tid, nu da det har drillet for dig.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2010 - 20:00 #11
Hvordan løses det problem
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2010 - 20:14 #12
Formatering no 6 måske.
Du skal ikke skrive tilbage som svar. Det bruges kun i forbindelse med point givning og lukning af tråd.
Er du bekendt med Malwarebytes Antimalware?
http://www.malwarebytes.org/
Avatar billede vejmand Juniormester
25. august 2010 - 20:26 #13
Du skriver ikke hvilket antivirus det drejer sig om.
Som theman1234 skriver, er der meget forskel på, hvor mange ressourcer de forskellige programmer kræver.

Hvilket AntiVirus bruger du?
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. august 2010 - 21:19 #14
Prøv at scanne din maskine med en af de online scannere, der ligger på nettet, f. eks. denne:
http://housecall.trendmicro.com/emea/?__utma=183441465.1080961474.1282850085.1282850085.1282850085.1&__utmb=183441465.4.10.1282850085&__utmc=183441465&__utmx=-&__utmz=183441465.1282850085.1.1.utmcsr=(direct)|utmccn=(direct)|utmcmd=(none)&__utmv=-&__utmk=96761503
Den er så vidt jeg kan bedømme ret grundig.
Den kan hjælpe dig til at finde ud af, om din pc er snasket til, og at det så er deri, dit problem ligger.
Hvis den kan fortælle dig, at det er problemet, så kan du tage den derfra.
/ptj_11
Avatar billede vejmand Juniormester
10. september 2010 - 19:49 #15
Hvorfor tager du point tilbage????
Det er nok ikke lige måden at gøre det på, hvis du forventer hjælp en anden gang......
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2010 - 19:54 #16
Ja og lukke profil samtidigt.
Avatar billede kimtheman Novice
10. september 2010 - 21:35 #17
Ja folk er nogle sjove nogen.
Men der er ikke noget bedre en følelsen af spildt tid..Eller hva mener i!
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2010 - 22:52 #18
Det er r.. og nøgler, når man blever holdt for nar på denne måde. Nogle vage tilbagemeldinger, og så lukker man profil. Hvad tænker de dog på????
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. september 2010 - 06:08 #19
Prøv dog lige at høre jer selv. Se de sidste 4 indlæg i denne tråd!!
Det er ikke første gang, at en nybegynder i dette forum går galt i byen.
Det er jo en erkendt ting fra andre tråde, at nybegyndere har svært ved at fange systemet i dette forum, så der er vel ikke meget at sige til, at en bruger ved første besøg på siden (første afgivne spørgsmål) føler sig sat uden for døren, når det er disse reaktioner, man bliver mødt med.
Folk stiller spørgsmål i dette forum, fordi de har et problem, som de ikke selv kan gennemskue, og så behøver de ikke at blive hængt ud, fordi de ikke lige fanger informationerne fra de første 17 indlæg.
Da I selv startede i første klasse, og fik at vide, at 1+1=2 OG 2+2=4, forstod I så lige, hvorfor det var sådan.
Sikkert ikke, det er sådanne ting, der kommer med læring.
Hav dog lidt respekt for andres uvidenhed!
/ptj_11
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2010 - 06:30 #20
ptj
Tror ikke der er nogle her i tråden der skriver som de gør (i de 4 sidste indlæg), hvis bare spørgeren bare havde gjort det der skal til, nemlig at holde en fornuftig dialog med de frivillge hjælpere, der sidder på spring for at hjælpe dem.
Der er ingen af os der har nedgjort vedkommende, før at spm og brugerprofil blev lukket uden nogen form for kommenter og varsel, så jeg ved ikke lige hvor du vil hen.
Det mindste man kan forvente er vel at man får besked tilbage om at de ikke kan finde ud af det vi foreslår?
Og når man så ikke gør det, og spørgsmål lukkes, samt profil nedlægges, så kommer der let de sidste kommentarer med som du henviser til. Og det kan jeg ikke se noget mærkeligt i. Det mindste man kan er at vise en smule respekt for den frivillige hjælp der bliver ydet her.
Avatar billede vejmand Juniormester
11. september 2010 - 09:14 #21
ptj_11 >> Er det denne kommentar du mener spørger ikke forstår:

Hvilket AntiVirus bruger du?

Undskyld mig, så ved jeg ikke lige hvordan man skal få de nødvendige oplysninger ud af spørgeren??????

Det har ikke noget med hverken 1+1 eller 2+2 at gøre, det har noget at gøre med at reagere på de indlæg der kommer.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2010 - 20:15 #22
Enig i #21.
Man må da forvente en vis entusiasme når man lægger et spørgsmål ind. Og der var da en masse god indputs indtil han stopper med at skrive i tråden (#11).
Stopper hermed overvågning af denne tråd.
Avatar billede Bender531 Nybegynder
07. november 2010 - 09:56 #23
Hvis computeren er gammel (eller bare lille) er det nok en fordel at kigge efter et virus program, som netop ikke sluger mange hardware ressourcer. Et godt bud ville være ESET's NOD32.