Avatar billede Krist29 Nybegynder
25. august 2010 - 21:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Køb af lyd-kabel...

Jeg har fået købt mig et dejligt tv fra Phillips. Problemet er nu bare at jeg ikke kan sætte mit surround-system til tv´et da der ikke er nogen stik der passer...

Jeg kan sætte det i hovedtelefonstikket ( via et Jack han-stik) men så kan jeg ikke skrue op og ned for lyden via fjernbetjeningen...

Den anden lyd-udgang på tv´et er et stik som hedder "DIGITAL AUDIO OUT"

Mit spørgsmål er bare hvordan jeg for forbundet mit DIGITAL AUDIO OUT med et jackstik-(han) (eller phono-stik både HAN og hun)

Jeg håber at i kan forstå mit spørgsmål...

TV: Phillips 32PFL5405H
Surrond: Logitech X-530
Avatar billede store-morten Ekspert
25. august 2010 - 22:25 #1
Logitech X-530 er til PC.

Er der ikke 3 jack stik?
Grøn er til 'Front' L/R
Sort er til 'Rear' L/R
Orange er til 'Center' L/R
Sættes til lydkortet på en PC.

Logitech X-530
http://safemanuals.com/fullswf-LOGITECH.php?type=.SWF&file=SWF/LOGITECH/04-04-08-16-57-58-783510&langue=en&img_width=720&img_height=360&cat=vide

Phillips 32PFL5405H
http://download.p4c.philips.com/files/3/32pfl5405h_12/32pfl5405h_12_dfu_dan.pdf

Så jeg tror du skal have et surround-system/forstærker for at styre lyden/styrken.
(Front-Rear-Center-Sub og lyd op/ned)
Avatar billede kimtheman Novice
25. august 2010 - 22:19 #2
Hej

Mon ikke du kan klare det med sådan et stik?

http://www.av-connection.dk/?PGr=3558&ML=419

Men skriv lige til av-connection først så, du bliver helt sikker inden køb.

Men vend lige tilbage når du har fundet en løsning, så vi kan høre hvad du fandt ud af.
Avatar billede frem-ad Professor
26. august 2010 - 08:38 #3
Du skal jo have en adapter.  kimtheman's forslag løser ikke problemmet.
Men en dissideret adapter du skal brug jeg mener denne kan klare det. For der er en Input: der heder Digital Coaxial og den svare til det du har som udgang på fjernsynet og så har den en Output med  2 x Analogue Phono Ports (Left & Right) og derved en almindelig en helt almindelig Phone udgang

http://www.av-connection.dk/?PNo=LDY70408
Avatar billede store-morten Ekspert
26. august 2010 - 18:26 #4
Og en video game adapter med:
3 x Jack til 2 x Analogue Phono Ports (Left & Right)
Se:http://safemanuals.com/fullswf-LOGITECH.php?type=.SWF&file=SWF/LOGITECH/04-04-08-16-57-58-783510&langue=en&img_width=720&img_height=360&cat=vide side 3
Phono ledninger imellem.
Så er det bare et spørgsmål om Digital Coaxial regulere lydstyrken op/ned? Og om det er i surround?
Avatar billede frem-ad Professor
26. august 2010 - 19:13 #5
Med Coaxial og phone stik så skulle du gerne bevare fuld surround men lige det med lydstyrke OP/NED kan jeg ikke lige regne ud Men jeg kunne forestille at det står et eller andet sted i brugs vejledningen
Avatar billede Bodillen Nybegynder
26. august 2010 - 23:15 #6
Højtalerne er beregnet til PC, så som Frem-ad skriver, skal du have en digital/analog converter. Da den digitale udgang er beregnet til en forstærker, er det næppe muligt at styre lydstyrken med TV'ets fjernbetjening. Desuden står der i højtalernes manual, at du kun må slutte dem til jackstikket, så det er jo ikke godt at vide, hvad der kan ske - i TV-manualen s 31 under "Flere lydindstillinger" står der, hvordan du regulerer lydstyrken i jackstikket, det er lidt bøvlet at skulle ind i menuen hver gang, men måske kan du lave en genvej på fjernbetjeningen.
Den gode løsning er en rigtig forstærker.
Avatar billede Krist29 Nybegynder
04. november 2010 - 20:25 #7
Det vil sige at jeg skal have noget nyt surround?

Kan i anbefale noget??
Avatar billede Krist29 Nybegynder
11. januar 2011 - 21:03 #8
lukker...