Avatar billede Debbe29 Nybegynder
27. august 2010 - 11:10 Der er 7 kommentarer

Ustabilt netværk

Hej
Jeg har et trådløst netværk på en skole, hvor der er trukket en fiberforbindelse mellem to bygninger. I den ene bygning, hvor hovedkrydsfeltet er, er der ingen problemer med det trådløse udover det er langsomt. I den anden bygning, hvor der er trukket fiberkabel fra hovedkrydsfeltet, er det trådløse netværk meget ustabilt. brugerne oplever at de skal tage strømmen fra det flere gange om dagen, før det virker. Derudover er det ikke sikkert at alle kan komme på.

Mit spørgsmål er så.

Hvorfor virker det kun nogle gange?

Jeg kører med dynamiske IP-adresser og med WPA-PSK kode på mine AP'er.

Jeg bør kunne udelukke mine AP'er, da de allesammen går ned på samme tid. Fiberforbindelsen er også ok, da det virker en gang imellem.

Er der noger der har nogle gode råd?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2010 - 13:39 #1
Når i logger på jeres trådløse net, Hvor mange andre net kan der ses i området?
Avatar billede Debbe29 Nybegynder
27. august 2010 - 14:19 #2
Der er ikke andre trådløse netværk i omegnen... Det skal lige siges, at der er ingen server, som uddeler IP-adresserne. Det hele kører igennem en Router.
Avatar billede zero_lock Nybegynder
29. august 2010 - 03:08 #3
hvad med LAN delen er den hurtig nok eller er nettet også langsomt der?? hvis det er. så er der kolition i netværket..

hvad køre der ellers på netværket?? har i bare en ADSL med en router på og så er der internet til alle eller??
Avatar billede Debbe29 Nybegynder
30. august 2010 - 17:09 #4
LAN-delen er hurtig nok. Der kører to printere/scanner/kopimaskiner på netværket.

En anden IT-mand har sagt at AP'erne ikke må køre på samme kanal? Noget med de kan konflikte... :-/

Er det rigtigt?
Avatar billede Debbe29 Nybegynder
30. august 2010 - 17:10 #5
LAN-delen er hurtig nok. Der kører to printere/scanner/kopimaskiner på netværket.

En anden IT-mand har sagt at AP'erne ikke må køre på samme kanal? Noget med de kan konflikte... :-/

Er det rigtigt?
Avatar billede zero_lock Nybegynder
01. september 2010 - 00:42 #6
kommer an på om der skal være glidene overgang i fra ap til ap men ellers ja så skal så skal de have vær sin kanal minst 2 kanaler i mellem...  brug programmet inssider til og se hvilken kanaler der er minst trafik på, gør ikke noget hvis ap1 er på kanal 1 og ap2 er på kanal 13.... kan du vægle kanal 14 må du ikke det da den kun er til WIFI i østen

tips

update firmwaren med DD-wrt da det er en LANGT bædre firmware end hvad producenten selv ligger i www.dd-wrt.com
Avatar billede aners Nybegynder
15. september 2010 - 18:10 #7
#6 "Glidende overgang" - laver du sjov?

Prøv lige at finde bøgerne frem og lær lidt om roaming og handshakes for du bilder folk det pladder ind.