Avatar billede nielsmo Nybegynder
29. august 2010 - 07:50 Der er 7 kommentarer

Variabel ændre sig

Halløj

har her de sidste par dage rodet lidt med php, men er støt på et lille problem. Synes jeg har prøvet det meste af små omveje, men lige meget har det hjulpet. Jeg har en funktion der laver en unik kode som skal sendes ud på sms. Men den unikke kode jeg får lavet, ændre sig et eller andet sted.

min kode er:

function lavunik($length,$level){

  list($usec, $sec) = explode(' ', microtime());
  srand((float) $sec + ((float) $usec * 100000));

  $validchars[1] = "0123456789abcdfghjkmnpqrstvwxyz";
  $validchars[2] = "0123456789abcdfghjkmnpqrstvwxyz";
  $validchars[3] = "0123456789_!@#$%&*()-=+/abcdfghjkmnpqrstvwxyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ_!@#$%&*()-=+/";

  $password  = "";
  $counter  = 0;

  while ($counter < $length) {
    $actChar = substr($validchars[$level], rand(0, strlen($validchars[$level])-1), 1);

    // All character must be different
    if (!strstr($password, $actChar)) {
        $password .= $actChar;
        $counter++;
    }

  return $password;
};

$strUnik = lavunik(5,2); // giver f.eks. abc12

echo $strUnik; //skriver fint abc12

$strSql = "UPDATE dinklub_dk_db.member SET login_smslogin='". $strUnik ."' where member_unik = '".$_COOKIE['memberID'] ."'"

echo $strSql; //skriver også fint UPDATE dinklub_dk_db.member SET login_smslogin='abc12' where member_unik = '1'

mysql_query($strSql); // gemmer så uforstårligt nok rækken login_smslogin til noget andet end abc12

det jeg ikke forstår er hvorfor at når jeg udskriver $strSql så er det rigtigt nok, men det er bare ikke det der bliver gemt i databasen?
Avatar billede showsource Seniormester
29. august 2010 - 08:49 #1
Hvad er typen på dit felt i db ?
Det skal være varchar.
Avatar billede nielsmo Nybegynder
29. august 2010 - 19:36 #2
jeps login_smslogin er varchar(5)
Avatar billede showsource Seniormester
29. august 2010 - 19:53 #3
Det er noget andet i din kode som fejler !
Avatar billede showsource Seniormester
29. august 2010 - 19:55 #4
Altså kode du ikke viser.
Avatar billede showsource Seniormester
15. september 2010 - 09:08 #5
Fundet ud af noget ?
Avatar billede nielsmo Nybegynder
20. september 2010 - 23:50 #6
Halløj

Ja det var jquery komponentet facebox der fuckede et eller andet op, så har måtte finde noget andet i stedet for det... smid et svar showsource :)
Avatar billede showsource Seniormester
21. september 2010 - 05:25 #7
njahh, smid du selv et svar.
Du fandt jo selv ud af det.