Avatar billede Slettet bruger
29. august 2010 - 12:37 Der er 10 kommentarer

Digital MPEG-4 signal i min lumatron DVD optager

Hej jeg har en lumatron dvd optager som jeg købte i januar måned 2009. Men jeg havede ikke tænkt over at jeg ikke kunne bruge den efter 1. November 2009. Jeg tænker at jeg skal koble en digital boks på den, men hvordan jeg skal gøre det ved jeg ikke.

Håber der er nogle der ude som har forstan på sådan noget.

Hilsen sjeps
29. august 2010 - 13:00 #1
Velkommen til E. ...

http://www.recordere.dk/ - der bør du kunne finde fidusen ...
Avatar billede kimtheman Novice
29. august 2010 - 14:04 #2
Men tror nu ikke det kan lade sig gøre. Da selve maskinen ikke kan håndtere MPEG-4. Heller ikke med en Tuner boks på.
29. august 2010 - 15:02 #3
... du skal have en "BlackBox" MPEG-4 tuner der kan levere et SCART signal til "lumatron'en" ? Den kan sansynligvis godt OPTAGE 'noget' FRA Scartstikket ? (Se manual)
Avatar billede kimtheman Novice
29. august 2010 - 15:14 #4
Okay karise_larry lyder spædende.
Så det vil sige de fleste har slet ikke brug for en Dvd optager med MPEG4 (Som alle efterspørger), da de bare kan sende signalet igennem en MPEG4 boks først? Optageren skal vel stadig kunne tolke signalet for at vise digitalt?
29. august 2010 - 15:24 #5
Minus:
* Endnu en box i samlingen
* Hvis du automatisk skal skifte kanal undervejs; eks. programmere flere optagelser over eks flere uger, så kan du jo ikke det...
* Kun 'standard' billedkvalitet / analogt

---
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2010 - 15:45 #6
Hej.

Kan i beskrive hvad jeg skal gøre. Og hvordan jeg skal koble det sammen.

Jeg har en AGK MPEG-4 boks
29. august 2010 - 15:46 #7
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4129&n=30100 - afleverer SCART + HDMI signal.
Kan 'optage' + afspille på en USB enhed

Jeg har lige købt den til et sommerhus, der har et 'gammel' CRT analogt TV. Virker ganske fint; meget bedre billedkvalitet end før ...

NB: Dog kun de 'gratis' kanaler!!! Det er bare som et eksempel ...
29. august 2010 - 15:52 #8
Altså denne ->
http://www.agknordic.com/new/filer/298/10359-10360-10397%20DVB-T%20MPEG4_QIG.pdf

--- check din "lumatron" om der er SCART stik MED mulighed for at OPTAGE derfra ...
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2010 - 18:41 #9
Det er en Model 10359
30. august 2010 - 06:50 #10
(Se i manualen...)