Avatar billede boxerfjaes Nybegynder
30. august 2010 - 14:50 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Lokalt netværk mellem vista og xp

Hej!

Jeg har problemer med at oprette et lokalt netværk mellem mine computere har 2 med XP og en med viste 32bit. Jeg prøver at oprette forbindelse vha. en hub(8800TPC).
Begge XP'er har forbindelsesstatus begrenset eller ingen forbindelse.
Vista'en kan ikke identificere netværket.

Alle 3 computere har netadgang via trådløstnetværk og det fungere fint.
Avatar billede jaa1972 Nybegynder
30. august 2010 - 14:53 #1
Hej boxerfjaes

Har du kontrolleret om alle PCere er i samme abejdsgruppe ?
Avatar billede jaa1972 Nybegynder
30. august 2010 - 14:55 #2
Husk også at tillade fildeling.
Avatar billede kimtheman Novice
30. august 2010 - 14:57 #3
Hvad skal du med hubben? (Da du vel på forhånd har et netværk siden du kan dele din internetforbindelse mellem 3 computere. Så du har vel en router).

Hvad skal du dele på det lokale netværk? (De 3 computere skal være medlem af den samme arbejdsgruppe).
Avatar billede boxerfjaes Nybegynder
30. august 2010 - 14:58 #4
De har allesammen WORKGROUP som arbejdsgruppe
Avatar billede boxerfjaes Nybegynder
30. august 2010 - 15:00 #5
Jeg ved ikke om jeg har brug for hubben, vil bare gerne kunne spille LAN-game
Jeg har router fra TDC
Avatar billede Blandy Praktikant
30. august 2010 - 15:02 #6
Hvad står for uddeling af ip addresserne? Når du bruger en hub, så kan du nemt få netværksproblemer. Så prøv med en switch eller den som er indbygget i din router (Hvis der er en).
Avatar billede boxerfjaes Nybegynder
30. august 2010 - 15:08 #7
Der står henholdsvis:
169.254.154.12 (vista)

alle har undernetmaske: 255.255.0.0
og der står ikke noget ved Standerdgateway, DNS-server og WINS-server på nogle af dem.
Avatar billede kimtheman Novice
30. august 2010 - 15:12 #8
Bare kører det hele igennem router, og ellers åbne for diverse porte hvis det påkræves.
Avatar billede BRB Praktikant
30. august 2010 - 15:26 #9
det letteste ville være at bruge Routeren dhcp hvis den er konfigureret.

en uplink til Hubben fra routeren, skulle gøre.
Det lyder dog vildt med et helt klasse b netværk til 3 maskiner.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2010 - 15:50 #10
Min pc har standard gateway. Det mener jeg den skal have før nettet virker.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2010 - 16:25 #11
Enig i #8. Du kan evt. køre en netværksinstallation på den ene og lave en usb stick med opsætningen og køre det på de andre. Så er der mulighed for det funker.
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
30. august 2010 - 16:40 #12
IP adresser der starter med 169.254. er maskin tildelte adresser

Og:

Læg venligst mærke til 3. felt (tal)
De stemmer ikke overens

Hvis du har en router fra TDC er det højst sandsynligt en netgear, så kobl alle maskiner til den, og (hvis du har en HUB) smid den hub af helvede til.. Den er håbløst forældet, og overfører du fra en maskine til den anden, påvirker det også den tredje

Når du har gjort det, burde alle maskiner gerne få en IP alá følgende:
192.168.1.x
eller 192.168.0.x
samt fuld opsætning til at gå på internettet
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2010 - 16:56 #13
Gateway hos mig hedder 192.168.1.2 (TDC Homebox)
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
03. januar 2011 - 02:48 #14
Fik du løst dit problem?
Avatar billede boxerfjaes Nybegynder
01. februar 2011 - 21:51 #15
Tak for de mange svar.
Jeg fik det aldrig til at køre, men smed hubben ud og købte en switch i stedet (routeren er placeret et lidt dumt sted i forhold til computerene).
Dem der vil have point kan smide et svar så deler jeg ud og lukker her.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2011 - 21:56 #16
Svar til deling med andre i tråden.