Avatar billede Mads-BS Novice
30. august 2010 - 20:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk vises ikke i "denne computer" elller i "diskhåndtering"

Hej

Min svoger har en ekstern harddisk fra Iomega. Nærmere betegnet: 1TB Prestige USB 2.0 Desktop Hard Drive.

Han har brugt den et par måneder uden problemer. Han bruger windows vista, og har ikke været opmærksom på brugen af "sikker fjernelse af hardware". Jeg formoder at dette nu er skylden til at harddisken ikke virkere.

Vi har forsøgt på flere computere, Vista og windows 7. Alle viser samme resultat: Computeren finder ny hardware, installerer driver og viser, at enheden nu fungere korrekt.
Harddisken vises dog ikke i "Denne compter", "Denne computer" bliver ved med, at tænke indtil harddisken slukkes. Det samme er gældende for diskhåndtering og ekstern program EASUS Partition manager. De tænker bare, uden jeg kan gøre noget. Først når harddisken slukkes fungerer programmerne igen.

Harddisken får strøm fra seperat adapter. Jeg har forsøgt, at erstatte usb kabel med andre, uden held.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede fromsej Praktikant
30. august 2010 - 20:44 #1
Avatar billede fromsej Praktikant
30. august 2010 - 20:44 #2
For hurtig. ;-)
Lege = Lige
Avatar billede Mads-BS Novice
31. august 2010 - 09:02 #3
Det har jeg også overvejet. Der er stadig garanti på harddisken, og jeg er i tvivl om denne opretholdes hvis jeg tager harddisken ud af "skallen".

Jeg forsøger at kontakte forhandleren om det er muligt. Vi vil helst undgå at sende den ind til reparation ved forhandleren.
Avatar billede fromsej Praktikant
31. august 2010 - 17:31 #4
Du skal ikke pille disken ud, men installere programmet og se om det kan finde disken.
Men hvis den låser maskinen i samme øjeblik den bliver tilsluttet, så er det nok ikke løsningen.
Avatar billede Mads-BS Novice
31. august 2010 - 19:52 #5
Programmet finder disken hver gang den tilsluttes. 9 ud af 10 gange går programmet i stå under skanning, står bare med 0%. 1/10 gennemføres skanningen og den viser følgende:
No visible partitions found
Partition found: Partition1 Layout:(grønt)  Size: 1000 GB      File system: NFTS    System disk: Not mounted
Når jeg beder den om at mount as Z: går programmet 9/10 gange i stå igen. Den sidste 1/10 åbner den drevet men går i stå lige så snart jeg forsøger at åbne en af mapperne. Jeg er kun kommet så langt 2 gange.

Det ser ikke ud til at virke, hvad kan der være galt?
Avatar billede Mads-BS Novice
13. januar 2011 - 13:56 #6
Forsøg på at lukke tråden