Avatar billede allerede Nybegynder
01. september 2010 - 18:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke udføre diskfragmentering

Jeg har problemer med at diskdefragmentere computeren.
Analysen siger at drevet skal fragmenteres men afbrydes hurtigt (3%) med at fragmentering er fuldført og ar der var filer der ikke kunne fragmenteres (rapport).

Når jeg igen laver analyse, siger denne at drevet skal defragmenteres.

Dette gentages hver gang at jeg prøver at defragmentere drevet hvor styresystemet ligger.

Harddisken er på 50 GB og der er 36% ledig plads
Styresystemet er XP-home.

Jeg har forsøgt at køre scandisk, det vil den ikke.
jeg har forsøgt at sætte XP-home i drevet og køre sfc /scannow, hvilket resulterede i følgende meddelelser:
filer som er nødvendige, for at windows kan køre korrekt, skal kopieres til DLL-cachen.
Indsæt windows XP Professionel-cd-rom nu.

Jeg kører ikke med XP Professionel.

Besked om mulig årsag:
Du har indsat den forkerte cd eller systemets cd-rom drev fungerer ikke.

Det er den originale XP home og drevet er helt nyt og virker fint.

Hvordan løses problemet
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. september 2010 - 19:02 #1
Avatar billede Dalgas78 Nybegynder
01. september 2010 - 19:52 #2
det kunne tyde på at der er et program der ligger og har en højere priotet en scandisk.

kig evt i joblisten. og der er noget der ikke bør værre

ellers prøv at starte op i fejlsikret tilstand og scanne derefter.

Jeg bruger selv et program der hedder Raxco Perfectdisk.
Det er ret godt synes jeg.

VH Dalgas
Avatar billede poha66 Nybegynder
07. september 2010 - 21:58 #3
har du prøvet : chkdsk c: /f /r i en command prompt?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. september 2010 - 20:07 #4
allerede> Vender du venligst tilbage med feedback?
Avatar billede allerede Nybegynder
16. september 2010 - 16:53 #5
Undskyld at der ikke er svaret.

Jeg fik løst problemet ved at køre activescan, derefter kunne jeg gå i c - egenskaber - funktioner - (og så lykkedes det med) defragmentering.