Avatar billede killer_bee Nybegynder
03. september 2010 - 08:28 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Fallout 3 og GTX 480

Hej Alle,

Jeg har for nogle uger siden fået mig en ASUS ENGTX480 2DI 1536MB GDDR5 grafikkort.
Nu har jeg problemmer med min Fallout 3.
facts:
- spillet er GOTY edition købt på STEAM
- Min forrige grafikkort - GT 8800 - kørte den fint på medium detail

Efter upgrade:
- Jeg ville jo se hvordan den kører på ULTRA settings, så det første jeg gjorde er sat til ultra fra launcher menuen.
- Spillet starter fint op men når jeg prøver at loade mine spil (ved at klike continue) loader den fint indtil den skal til at  vise grafik, så kommer det windows besked med "error occured.. " og bare en close knap på dialogen.
- Samme sker når jeg prøver at starte nyt spil.

Jeg har prøvet:
- sætte til low/medium/high settings - samme resultat
- har afinstalleret k-lite codec, som har ffdshow driverne da jeg hr læst at disse kan være problem - hjalp ikke.

Nu er jeg tæt på at reinstalle hele spillet, men er bare belastende at man skal det. Så håber nogen har et magisk trik til mig :D.

System i øvrigt:
Win 7 ultimate x64 english
4 GB ram

P.S. svarer nok på komentarer/svar om en uge da jeg skal på ferie.
Avatar billede KHHP Juniormester
03. september 2010 - 10:06 #1
Jeg har selv oplevet noget lignende med min egen PC og NFS pro street. Her var det min CPU der var problemet. Hvis du nu kunne fortælle hvilken CPU du kører med, kan det være at vi kan udelukke det problem.
Ellers kan du prøve at fjerne den fil der indeholder information om spilindstillinger. Nu kender jeg ikke til FallOut 3, men mange af mine spil har en mappe inde i Dokumenter. Prøv evt. at slette denne mappe, hvis den eksisterer, og start så spillet.
Nu skulle det virke, hvis din CPU understøtter det grafikniveau som spillet sætter. Mange spil har den ulempe at de udelukkende justerer spillets grafik udfra grafikkortets ydelse.
Avatar billede KHHP Juniormester
03. september 2010 - 10:09 #2
Du kan også tjekke NVIDIA's hjemmeside for opdaterede grafikkortdrivere.
http://www.nvidia.co.uk/Download/Scan.aspx?lang=en-uk
Avatar billede killer_bee Nybegynder
03. september 2010 - 10:36 #3
KHHP -> Jeg har en i7 860 CPU og de nyeste grafikkort og mobo drivere og bios. Jeg har opdateret det hele. Og min CPU nævnte jeg ikke da det er samme CPU som virkede fint med GT 8800, så det eneste jeg har skiftet er grafikkortet.
Avatar billede Selas Nybegynder
03. september 2010 - 10:45 #4
Prøv at flytte din profil fra documents and settings over i en anden mappe så du ikke mister dine saves, på den måde laver spillet en ny profil for dig når du starter det igen.
Du kan finde din profil ved at søge på fallout i c:users/ditbrugernavn
Avatar billede Selas Nybegynder
03. september 2010 - 10:46 #5
Gemte filer/mapper visning skal muligvis være slået til.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
03. september 2010 - 10:55 #6
jeg har skam også prøvet at slette config filen, så den redetectet min grafikkort, men det hjalp heller ikke ... er på total bar bund...
Avatar billede KHHP Juniormester
03. september 2010 - 23:03 #7
Eftersom din PC burde kunne køre spillet fuldt ud, kunne du jo finde en spil patch, som muligvis retter fejlen.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
13. september 2010 - 08:35 #8
jeg prøver med en reinstall ... håber bare kan loade mine savegames bagefter ... men tak for forsøget alle, smid et svar hvis i vil have point så deler vi dem :D
Avatar billede Selas Nybegynder
13. september 2010 - 10:54 #9
ok
Avatar billede killer_bee Nybegynder
14. september 2010 - 09:17 #10
KHHP -> ligger du ikke også et svar?
venter lige på ham 1 dags tid og så lukker vi :D
Avatar billede killer_bee Nybegynder
16. september 2010 - 11:48 #11
Nå men så lukker jeg
KHHP -> hvis du vil have point så skriv , jeg opretter en spm til dig.