Avatar billede OnkelAG Nybegynder
03. september 2010 - 08:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows Server 2008 R2 kan ikke ændre password

Hej, er der nogen der kan nikke genkendende til dette problem, eller har en umiddelbar løsning?

Jeg sidder med en nyinstalleret Server 2008 R2. Jeg har oprettet et domæne og et par brugere. Mit problem er, at uanset hvad jeg redigerer af GPO'er og rettigheder i grupper, default GPO o.s.v. er det kun Built-in Administrator der kan få lov til at ændre password. Ikke engang en exakt kopi af Built-in Administrator kan få lov.

Fejlbeskeden lyder "Unable to update the password. The value provided for the new pasword does not meet the length, complexity, or history requirements of the domain." Men selv om jeg bruger et yderst stærkt password, får jeg ikke lov.

Jeg synes jeg har kigget overalt i forums og technet efter en løsning uden held.

Venlig hilsen

AG

BTW: Hvorfor er server 2008 og 2008 R2 ikke i serverkategorierne i dette forum?
Avatar billede poha66 Nybegynder
07. september 2010 - 21:43 #1
Har du checket de aktuelle bruger i 'AD User and computers' .
Kan ikke lige huske under hvilken fane det ligger, men hver enkelt bruger kan have en 'User can not change password' sat op.
Ligesom f.eks. Password never expires mm.
Avatar billede poha66 Nybegynder
07. september 2010 - 21:44 #2
Har du checket de aktuelle bruger i 'AD User and computers' .
Kan ikke lige huske under hvilken fane det ligger, men hver enkelt bruger kan have en 'User can not change password' sat op.
Ligesom f.eks. Password never expires mm.
Avatar billede poha66 Nybegynder
07. september 2010 - 21:44 #3
og iøvrigt skal komplekse passwords være mindst 7 tegn langt og bestå af mindst 3 af flg. små bogstaver, store bogstaver, tal eller tegn
Avatar billede OnkelAG Nybegynder
08. september 2010 - 06:57 #4
hej, poha66

Ja kompleksiteten er overholdt og mere til. "User can not change password" er ikke sat til på nogen af brugerne. Den ligger på samme fane som "password never expires".

Så det er desværre ikke det, der er problemet. Men tak for forslaget.

vh

AG
Avatar billede OnkelAG Nybegynder
02. oktober 2010 - 10:06 #5
Jeg er nu kommet lidt længere i min fejlsøgning, men ikke tættere på løsningen desværre.

Hvis jeg hakker af, at brugeren skal ændre password næste gang han logger på, så virker det ganske fint efter hensigten, og de group policies jeg har sat op for password sikkerheden er også i kraft. Men....

Hvis en bruger vil ændre sit eget password, når han er logget ind. Så kan det ikke lade sig gøre uanset hvor komplekst han gør sit password. Meget mystisk.

Venlig hilsen

Anders
Avatar billede OnkelAG Nybegynder
17. januar 2011 - 08:56 #6
Indlægget lukkes.