Avatar billede dla Praktikant
03. september 2010 - 09:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flyt markør hen til dags dato celle

Jeg har brug for i en makro at flytte markøren hen til en celle der indeholder datoen i dag.

Det er et planlægningsskema med datoer i kolonne C, og så vil jeg have rækken med datoen i dag markeret med et rødt rektangel. Rektanglet kan jeg flytte hen til ActiveCell, men først skal jeg have sat datoen til at være ActiveCell. Hvordan gør jeg lige det?

Excel 2007.
Avatar billede dla Praktikant
03. september 2010 - 09:20 #1
Der var jeg lidt for hurtig til at opgive - jeg fandt selv løsningen
Avatar billede dla Praktikant
03. september 2010 - 09:22 #2
Sådan gjorde jeg:

Dim Datoen As Long
    Datoen = Columns("C:C").Find(What:=Date, LookIn:= _
                                xlFormulas, LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:= _
                                xlPrevious, MatchCase:=False, SearchFormat:=False).Row

    Range("C" & Datoen).Select