Avatar billede pablopablo Nybegynder
06. september 2010 - 00:21 Der er 4 kommentarer

SEO og auto submit programmet

God aften...

Jeg er igang med en større SEO af et site...i den forbindelse har jeg set flere forskellige programmer som kan "auto-submitte" ens site til en masse forskellige database, biblioteter mv...altså i stedet for at gennemgå processen manuelt for hvert site...

Jeg har dog endnu ikke benyttet mig af nogle af dem endnu...er det noget i kender noget til og evt. har nogle gode/dårlige erfaringer med, som i ønsker at dele?

På forhånd tak

Mvh.
Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2010 - 07:49 #1
Det lyder som en ualmindelig dårlig idé - de klart vigtigste, altså søgemaskinerne, er ikke noget man tilmelder sig (heller ikke selvom de har en tilmeld-funktion), de skal finde og crawle dit site ved at finde dit link på allerede indekserede sider og skal du ind i diverse linkkataloger skal det gøres med unikke tekster/keywords hvorfor du her er nødt til at sidde manuelt med tilmeldingerne.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
06. september 2010 - 20:17 #2
Hvorfor skulle man kunne tilmelde sig, hvis det ingen effekt skulle have? Derudover, så findes der flere forskellige programmer som kan ang. beskrivelse, søgeord mv. for en...
Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2010 - 22:05 #3
skriver også netop at man ikke skal forsøge at tilmelde sig :) det man skal huske på er, at søgemaskinerne for så vidt ikke vinder noget ved at tilbyde dig som webside-ejer en hurtig måde at komme ind i deres system - de er mere interesseret i at fremvise kvalitet fremfor kvantitet. Jeg har ikke selv afprøvet det, men der har et par gange været skrevet om, at en tilmelding til Google gjorde optagelsen langsommere end de traditionelle veje.

et program vil aldrig kunne gøre det lige så godt, selektivt og gennemført som dig selv - samtidig er der også flere andre faktorer det ikke kan tage højde for, fx vil de fleste søgemaskiner finde det suspekt hvis dit link i løbet af meget meget kort tid går fra fx 3 til 303 links for derefter ikke at få tilført nye og hvem siger også at de 300 tilmeldinger i det hele taget er relevante for lige netop din side. i flere lande ser det også ud til at linkkataloger er mere eller mindre helt ude af relevans for google så selvom de stadig kan have lidt relevans her og nu ville jeg klart hellere arbejde mere langsigtet og få mere reele og sigende links ind.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
08. september 2010 - 20:25 #4
Aha...jeg tillader mig nu alligevel at linke til et af de programmer som jeg overvejer at bruge....nej....? Tjek det ud... :-)

http://download.cnet.com/All-in-One-Submission-Tool/3000-18485_4-10197837.html?tag=mncol