Avatar billede ridslau Nybegynder
06. september 2010 - 17:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

win 2008 Terminal server med kun Dansk tegnsæt.

Hej

Findes der en måde at sikre sig at en bruger altid logges ind med dansk tegnsæt og dansk tastatur.
Evt. via group policy.

Jeg har nemlig periodisk problemer med at nogle pc'er med dan windows vista og win 7 med dansk tegnsæt og dansk tastatur kan logge på og få amerikansk tegnsæt på serveren. Når de så logger af og på igen så er det dansk.

Det er en Windows 2008 standard server sat op som terminal server også er der også installeret dansk sprog pakke på serveren.
Det køre i et domæne.

På forhånd tak.
Laurids
Avatar billede sup3rior Nybegynder
06. september 2010 - 17:57 #1
Det kan du gøre under med ved at skrive en ADM fil og importere den til en GPO:

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc738443(WS.10).aspx

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc759364(WS.10).aspx

Der eksisterer ikke nogen predefineret GPO som kan sætte den... Kun hvis man har dansk MUI installeret...
Avatar billede ridslau Nybegynder
07. september 2010 - 12:15 #2
Hej

Der er installeret MUI på den.
Er der så en nemmere måde?

Hilsen
Laurids
Avatar billede sup3rior Nybegynder
07. september 2010 - 16:36 #3
Så kan du sætte en GPO under User Configuration\Administrative Templates\Control Panel\Regional & Language options som kontrollerer sproget...

Kan ikke lige huske den i hovedet, men den skulle give sig selv blandt valgmulighederne derinde...

Hvis du ikke kan finde den må du lige sige til, så må jeg lige se om jeg kan finde det :)
Avatar billede ridslau Nybegynder
08. september 2010 - 09:29 #4
Hej

Jeg kan finde User Configuration/Preferences/Control Panel Settings/Regional Options. Der kan jeg så oprette indstillingerne.
De indstillinger har jeg lavet for et par uger siden og problemet har været i siden jeg lavede det.

Takker for hjælpen.

Hilsen
Laurids
Avatar billede ridslau Nybegynder
08. september 2010 - 09:43 #5
Hej

Jeg havde ikke fået sat den Group policy til på terminal server login...

Takker mange gange for hjælpen.
Regner med at det køre nu.

Hilsen
Laurids