Avatar billede Jomme Nybegynder
07. september 2010 - 09:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Felt med flere linier?

Hej.

Kan man oprette et felt, hvor man har f.eks. 3 linier som hver er 30 punkter?
Jeg skal bruge det til at skrive hvad et tilbud indholder. Så jeg vil sættet det ind over vareteksten.
Eller er der andre måder man kan gøre det på?

MVH
Jimmi
Avatar billede Mikkel_Ackey_Wolf Nybegynder
07. september 2010 - 09:36 #1
Hej Jimmi

jeg tror måske notat feltet kan løse din udfordring, dog kommer den typisk under din varetekst

hvis du når du har oprettet linien med varen på trykker ALT+N
åbnes der er notatfelt til linien, her kan du skrive en længere tekst til den enkelte linie.

du kan lave forskellige uddybende tekster til hver varelinie.

har du yderligere spørgsmål så bare skriv igen.

mvh

Mikkel Ackey Wolf
www.itservicepartner.dk
Avatar billede Jomme Nybegynder
07. september 2010 - 09:52 #2
Hej Mikkel

Det var ikke rigtig det jeg godt kunne tænke mig.
Det er fordi vi skal kunne skrive nogle forskellige ting om fremstilling af varen. Så derfor ville jeg gerne have det stående over Varenr. varebetegnelse osv.
Så man læser det først inden man kommer til varen.
Det betyder ikke så meget om det er et felt, hvor størrelsen er bestemt på forhånd.

Jimmi
Avatar billede Mikkel_Ackey_Wolf Nybegynder
07. september 2010 - 10:26 #3
Hej igen Jimmi

hvis notatet f.eks. skal udskrives før varelinien forudsætter dette en mindre tilpasning af rapporten.

Hvis det er noget du ønsker bistend til er du naturligvis velkommen til at kontakte os.

mvh
Mikkel Ackey Wolf
www.itservicepartner.dk
07. september 2010 - 10:44 #4
ja, du kan evt oprette et notatfelt - som kan indeholde al den tekst du vil blot du fortæller hvor langt feltet skal være.
Avatar billede mariaf Juniormester
07. september 2010 - 22:40 #5
En anden mulighed er at lægge det ind som varetekster. Det kommer dog altid ud under varen, men her er det muligt at lægge en fast tekst ind for hvert varenummer, endda på forskellige sprog.

Skal det ud øverst, så få tilrettet rapporten.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
04. oktober 2010 - 20:51 #6
Hvis du vil have en tekst over den første ordrelinie, skal du skrive i notatet i den øverste linie. Herefter starter du med varenumre fra ordrelinie 2. Du kan godt indsætte lidt afstand mellem startteksten og ordrelinie 2. ved at taste en eller flere "Enter" i bunden af notatet!

Hvis dit tilbud eller fakturarapport er sat rigtig op udskriver den kun notatet og ikke den "tomme" linie"

//Tommy
Avatar billede mariaf Juniormester
05. oktober 2010 - 00:45 #7
Nej, Tommy, den går ikke, hvis det er faktura, der skal udskrives til oioxml, og det er noget bølv at begynde på den metode, når den kun vil virke nogen gange.
Få rettet rapporten. Det tager kun et par minutter.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
05. oktober 2010 - 07:42 #8
Mariaf - dit svar er noget tvetydigt; På den ene side skriver du at "tomme" linier kun med notat giver problemer med OIOXML - så skriver du at det er bedre at få tilrettet rapporten???

Selvfølgelig kan man f.eks. ændre rapporten, så notatet kommer før linien, men det ændrer da ikke noget i en evt. OIOXML fil! Og det giver bare problemer med notater på på de resterende ordrelinier!
Alternativt har vi også lavet ekstra felter på ordren, der kan udskrives i toppen af tilbud mm., men det kræver også tilpasninger i OIOXML generatoren! Vi har også udskrevet notatet fra ordren i toppen af tilbud mm.

//Tommy
Avatar billede mariaf Juniormester
05. oktober 2010 - 19:08 #9
Beklager tvetydigheden. Man laver IKKE notat på en tom linie over varelinierne. Man laver linienotat, der skal komme ud under hver linie. Skal man bruge linier over sine varelinier, skal disse komme fra kartoteksnotatet, og på en standardrapport kommer de så ud nederst. Det skal rettes til så de kommer ud øverst, og tager et par minutter.

Alt andet er noget snask.