Avatar billede Garou Nybegynder
08. september 2010 - 23:14 Der er 1 kommentar

Hvor stor strømforsyning?

Hej, i den anden tråd jeg lavede kom jeg frem til at jeg ville have en Sapphire Radeon HD 5850. Nu er problemet så bare at min strømforsyning sikkert er for lav. Den er på 400w.

Nu vil jeg så bare spørge om hvor stor den skal være, og hvilket mærke jeg skal skaffe mig. Har hørt at Corsair skulle være god?

Her er nogle specs hvis i har brug for det:

4xIntelCore2quad 2, 83 GHz, 4 GB DDR Ram, 750 GB
Asus bundkort.

Tak.
Avatar billede vuffe Nybegynder
09. september 2010 - 08:36 #1
Jeg ville satanedemig købe en ordentlig klippert hvis jeg var dig. I fremtiden får du alligevel brug for mere strøm. Personligt er jeg færdig med at købe billige strømforsyninger, da jeg ikke stoler en meter på dem, og når man samtidig kan få 5 års garanti på diverse kvalitetsmærker, ja så er det en god investering, plus at man sikrer sit hardware.
Jeg købte for nylig en Cooler Master 750W til mit Radeon HD 5770 med core2duo 2,8ghz og 3 harddiske og det er vidst mere end rigeligt til mit system tror jeg.

Men med det grafikkort du har i, plus 4 processorere ville jeg nok vælge en 850 - 1000 Watt, selvom en 750W sikkert også ville være nok, kun for at sikre sig i fremtiden.

Corsair er nok det bedste mærke, som du selv nævner, men også det dyreste.
Hvis du ikke er så meget til at betale for toppen af poppen vil jeg også mene at du kan være ganske tryg ved at vælge mærker som OCZ, Silverstone, Zalman, Xilence, XFX og Cooler Master, det skulle også være gode kvalitetsmærker af hvad jeg har læst og de fleste giver vidst en god garanti også de fleste af dem (3-5 år), hvilket jo siger lidt om at de også selv kan stå indenfor deres produkt.