Avatar billede JakobSorensen Nybegynder
11. september 2010 - 11:44 Der er 4 kommentarer

Problemer med at brænde et image?!

Hej alle sammen.

Jeg har et problem med at brænde et image ned på en dvd, det forgår på en mac med bootcamp, hvor windows xp er installeret. Jeg forsøger at få lavet en dvd, hvor windows 7 ligger på (lovligt igennem uni!!).

Jeg får følgende "opskrift"

": How to burn an ISO file to a CD in order to install the software?
A: ISO images are images of a disk containing all files as well as boot files necessary for automatically launching the installation wizard. These files need to be burned to a disk specifically as an image, instead of a 'data' disk, which will extract the ISO into the required setup files. By burning the file to a disk as a data disk, you will simply end up with an .ISO file on the disk, which cannot be used for the installation.

Once you downloaded the software, you will end up with the ISO file which by default is saved in the C:\temp folder. You will have to burn it on a CD to make it "bootable." You need a special software to do this. If you don't have one, try the following:

A free disk burning program, Active@ ISO Burner, is available by NTFS.com that will allow you to burn ISO or disk images to a disk.

Click Here to download Active@ ISO Burner.
Click Here for instructions on how to use the software.

Additional disk burning programs can be downloaded free at the following link(s):
http://www.thefreecountry.com/utilities/dvdcdburning.shtml

If you have further questions, please contact the PA (Program Administrator) at your school. Your PA's contact email information can be found on the support page. To view this information, please click on the Support button above.
"

Når jeg har gjort som beskrevet oven over, så får jeg en dvd, hvor computeren ikke er i stand til at læse den, den siger simpelthen, at dvden er tom, på trods af man kan se på overfladen, at der er blevet brændt på den.

Nogle der kan hjælpe mig ?!
11. september 2010 - 11:52 #1
Velkommen til E. ...

Men kan du (PC'en) Boote på den ?
Det er vel det der er meningen ?
Avatar billede JakobSorensen Nybegynder
11. september 2010 - 12:30 #2
Jo mange tak.

Har jeg ikke prøvet, men den skulle da gerne kunne se filerne selvom det meningen at man skulle kunne boote fra den?

Men prøver da lige med det samme.
11. september 2010 - 12:41 #3
... de 'Boot' CD'er jeg har oprettet (baseret på samme princip som du beskriver) kan jeg ikke 'se' i standard Windows Stifinder...
Avatar billede JakobSorensen Nybegynder
11. september 2010 - 12:46 #4
Okay, har forsøgt at komme ind i bios, for at sætte den til at boote fra cd. Men jeg kan ikke komme ind i det, tror det noget med at jeg køre bootcamp. What to do?! :D